Alpine es troba en hores baixes. Actualment s'ubica en penúltim lloc en classificació a tan sols 13 punts de Sauber, que lideren la classificació per baix. Otmar Szafnauer, l'antic cap d'equip de Fernando Alonso a l'escuderia francesa, ha carregat durament contra la seva exescuderia en el podcast High Performance.

El que va ser cap fins a l'any passat ha decidit parlar de l'escuderia ara que es troben en els seus pitjors moments. Al pòdcast ha volgut deixar constància de quins eren els números en els temps en què ell liderava l'equip. També ha volgut revelar quins eren els seus plans quan encara romania al seu càrrec.

Fernando Alonso, decebut / Foto: Europa Press

Alpine està en els seus pitjors moments

Si comparem el monoplaça i l'escuderia actual amb la de temporades enrere, podem veure que res no és igual, però sens dubte que aquest canvi no és per millor. Aquest és un dels aspectes que Otmar ha volgut enaltir sobre el seu temps com a cap d'equip, deixant constància que "tenia un contracte, volia fer el millor per a l'equip, continuava treballant fort, complint. En comparació a avui, érem sisens en el Mundial, vam fer un parell de podis, sumavem punts regularment, no era un desastre, érem a la zona mitjana".

La diferència amb la mitja taula és abismal, té 73 punts de diferència amb Aston Martin, que marca la meitat de la taula. El romanès nord-americà ha estat durant tot el desenvolupament del pòdcast enaltint els seus temps i recordant com ell aconseguia estar per dalt a la taula. Concretament, explica que "no és com ara, no sé on són, novens, ara sí que és un desastre".

Fernando Alonso, amb cara seriosa / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Szafnauer i el seu pla per a l'èxit

Els seus últims moments amb ell al capdavant tampoc no van acabar de ser els millors temps per a l'escuderia. Ell recalca que el baix rendiment abans que fos substituït ve donat a causa del canvi que estava tenint la plantilla. Argumenta que estava aconseguint els fitxatges que volien, anava a tenir l'equip que els classifiqués entre els tres primers, que era el que Alpine volia aconseguir.

També recalca que havia començat a parlar i negociar el tema de la unitat de potència dels motors. Comenta que "estava parlant amb la FIA en aquell moment per ajudar amb l'equilibri de rendiment de motors. En la Comissió de Fórmula 1 a Bèlgica, la meva última reunió, aconseguim que posessin arguments de pes per permetre al motor d'Alpine estar a l'altura de la resta". Tots aquests eren els plans que Szafnauer volia dur a terme per portar Alpine al capdamunt. Però després de la seva substitució no sabem si ho hagués aconseguit o no.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!