Francesco Bagnaia no està satisfet amb la situació actual que està vivint. Per primera vegada des que va arribar a l'equip oficial de Ducati, s'ha vist relegat a un discret segon pla, i ha hagut d'acceptar deixar de ser el pilot número 1. Ha perdut la protecció de Gigi Dall'Igna i de Davide Tardozzi, que semblen estar enamorats de Marc Márquez, i s'han oblidat per complet del seu compatriota, que segueix amb problemes per trobar-se còmode.
No està aconseguint aprofitar el potencial de la Demosedici GP 25, a diferència de l'ilerdenc, i en aquests moments ocupa la tercera plaça en la classificació general de pilots en MotoGP, per darrere d'Álex Márquez. I tan sols ha aconseguit una victòria, i va ser gràcies a l'error que el '93' va cometre en el Gran Premi dels Estats Units, que se'n van anar a terra quan liderava en solitari. Per aquesta raó, s'està començant a plantejar les seves opcions de futur.
Ha quedat comprovat que no és capaç de guanyar al vuit vegades campió del Món estant en igualtat de condicions, i és la primera vegada que té un company que sigui capaç de superar-li, i de lluitar pel títol, ja que ni Jack Miller ni Enea Bastianini no ho van poder fer mentre vestien de vermell. I 'Pecco' no descarta en absolut acabar dient adeu a la marca de Borgo Panigale, malgrat que és on ha estat des que va arribar a la categoria reina.
Si Márquez aconsegueix guanyar el títol, una cosa molt probable en aquests moments, Bagnaia podria canviar de fàbrica, i acceptar alguna de les ofertes que rebrà. Perquè no accepta deixar de ser l'estrella a Ducati, i buscaria anar-se'n a un altre lloc on sí que li poguessin prometre que serà la principal referència. I els dos grans pretendents que té el torinès ara mateix són el Monster Energy Yamaha Team, a més del HRC Honda Factory Team.
Les dues marques japoneses, que fins fa poc eren les més importants de la graella, s'han interessat en la seva situació, i tenen un potencial econòmic espectacular, que permetria pagar tot el que fos necessari.
Bagnaia ja ha advertit Ducati
Bagnaia ja ha advertit Ducati que no està satisfet, i es planteja anar-se'n si tot segueix igual, malgrat que encara té contracte fins a finals de 2026.
I l'opció que més el convenç és la d'acabar en Honda, veient la millora que han experimentat.