El mundial de motociclisme ja està ultimant els detalls per donar el seu tret de sortida el 10 de març a Qatar. Els pilots continuen preparant la seva posada al punt i aclimatant-se a les seves noves muntures de cara a un campionat que tindrà grans al·licients, i un dels més ajustats que es recorda. L'ascens de Pedro Acosta, la fam de Jorge Martín, el favoritisme de Pecco Bagnaia que vol la seva tercera corona consecutiva, i per descomptat, l'aterratge de Marc Márquez a Ducati de la mà de Gresini, que l'aixeca fins a ser un dels grans candidats al títol.

Tot això genera un còctel explosiu que farà de la temporada una de les més emocionants dels últims temps, sense un favorit clar i amb el millor pilot de la graella pujat a una de les motos de Borgo Panigale, malgrat ser la satèl·lit. Encara que per al '93' no serà arribar i moldre, perquè com es va veure en els tests de Sepang la seva adaptació a la Desmosedici GP23 està sent més lenta de l'esperat. L'ilerdenc, que va anar de menys a més durant les tres jornades, va reconèixer sentir-se còmode per trobar el ritme, encara que el seu gran compte pendent continua sent el time attack, per registrar un bon temps al crono.

Marc Márquez, amb Gresini en els entrenaments de Sepang / Foto: Europa Press
Marc Márquez, amb Gresini en els entrenaments de Sepang / Foto: Europa Press

L'adaptació de Márquez a la Ducati crida l'atenció de Bagnaia

Els 'vicis' adquirits durant 11 anys pujat a la Honda són els grans culpables d'aquesta dificultat de Marc, que va acabar el sisè, en el còmput global dels tests de Sepang, just per sota de les tres motos oficials de Ducati (Bagnaia, Martín, Bastianini) i la del seu germà Álex Márquez. Ara, el de Cervera, tindrà de nou una oportunitat per continuar aprenent com es comporta la seva nova màquina, una muntura, la de Gigi Dall'Igna, que no té res a veure amb la de la marca de l'ala daurada.

Ho farà, també, en el circuit de Losail, del 19 al 20 de febrer, en els segons tests oficials de la temporada. Márquez continua mantenint un perfil baix, allunyant-se de les altes expectatives, conscient que la seva adaptació li portarà un temps, el que pot significar que durant els primers Grans Premi perdi punts. El gran maldecap de l'ilerdenc, la volta llançada, és el que haurà de corregir. Perquè l'instint el porta a pilotar la Ducati igual que ho feia amb l'Honda, cras error.

Un fet que no va passar desapercebut a ulls del '1' de Ducati, que va estudiar els moviments de Marc Márquez durant els tests en el traçat malai. El torinès, com aquell qui res, es va apropar a Márquez després de l'acabament d'aquests i va voler preguntar com li havia anat. "És dur?", va qüestionar l'italià. "És diferent", va matisar l'ilerdenc. Una resposta que el mateix Bagnaia ja sabia, perquè va anar darrere d'ell: "Anava darrere de tu i he vist que l'estaves pilotant com l'Honda."

Bagnaia es preocupa per Márquez

El vigent campió del món, en un impuls per ajudar el seu nou company a la factoria de Borgo Panigale, va analitzar juntament amb Márquez com era el seu estil a l'hora de buscar la volta ràpida. "Amb la Honda has d'entrar en la corba i accelerar molt aviat, però amb la Ducati és diferent", se sentia durant la xerrada. I encara que donar un cop de mà a un dels teus grans rivals no és el més intel·ligent que pots fer, l'absència de secrets a Ducati va fer que Pecco li donés el seu consell al '93'.

Pecco Bagnaia MotoGP / Foto: EFE
Pecco Bagnaia en els tests de Sepang / Foto: EFE

"Aquesta moto no gira", li diu Bagnaia a Marc, abans d'afegir que la nova Honda "semblava més ràpida en els canvis de direcció". Unes característiques que demostren que no tot és perfecte en la Desmosedici, encara que la vida és molt més senzilla sobre la moto vermella, tal com va reconèixer el '93,' assegurant que "el ritme de cursa és molt més fàcil". De fet, en aquest sentit, l'octocampió del món va millorar el potencial de Pecco després de les tres jornades, un fet que pot justificar la preocupació del '1' entorn del seu rival més gran.