Pecco Bagnaia és el gran estendard de Ducati. Ja és el pilot que més vegades ha guanyat vestint de vermell, i va superar el llegendari Casey Stoner fa unes setmanes. A més, també és el que més títols ha aconseguit per a la marca de Borgo Panigale, amb un total de dos campionats en Moto GP, i aquest any espera aconseguir el tercer, encara que ara mateix estigui segon en la classificació, per darrere de Jorge Martín. Però el seu lloc corre seriós perill.
I és que a partir de 2025 haurà de compartir box amb Marc Márquez a l'equip oficial, i el de Cervera amenaça de treure-li tot el protagonisme, i convertir-se en el pilot número 1 de la fàbrica de Bolonya. De moment, ja està quedant per davant d'ell i lluitant en una moto que és clarament inferior a la Desmosedici GP 24 de 'Pecco', a causa que el català té la versió de l'any anterior, és a dir, la Desmosedici GP 23.
A això cal afegir que la relació entre ambdós és molt tensa. Encara que existeix un respecte mutu, no és cap secret que no són precisament amics. Valentino Rossi està fent tot el possible per incentivar al seu pupil, i a crear una enemistat amb el '93', que serà el seu gran rival pel títol el pròxim curs. I no han ajudat les recents polèmiques que han tingut recentment, tant amb el vuit vegades campió del Món, com amb el seu germà petit, Álex, pilot també del Gresini Racing.
Les coses poden anar a pitjor a partir de 2025, quan Bagnaia i l'ex del Repsol Honda HRC siguin companys a l'equip Lenovo, i hi ha un embolic de gelosia que preocupa Gigi Dall'Igna, a Davide Tardozzi i a Claudio Domenicale. En especial, després de les recents declaracions del torinès, que ha deixat les portes obertes a una sortida de Ducati pròximament, en cas que les coses no vagin com ell vol, per marxar a un altre equip.
L'amenaça dels Márquez provoca que el '1' estudiï les seves opcions de futur, i en les seves recents declaracions va assegurar que "a mi m'encanta Ducati i crec que Ducati també m'estima. Però mai no diguis mai. Estàvem considerant el mateix amb Márquez quan va firmar amb Honda per quatre anys i tots sabem el que ha passat".
Quina seria la pròxima aventura de Bagnaia?
No obstant això, sembla complicat imaginar-se que Bagnaia pugui arribar a sortir de Ducati, considerant que ara mateix és, amb molta diferència, la millor moto de la graella. Honda i Yamaha segueixen lluny de la resta, i Aprilia i KTM treballen en poder aspirar a ser campions algun dia per primera vegada.
Però ara mateix, encara és molt aviat per a això.