Estem en setmana de Gran Premi i, de nou, d'enhorabona, perquè el Mundial de MotoGP torna a Catalunya, per disputar el sisè Gran Premi de la temporada en el mític Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló. I ho fa en un context en el qual alguns pilots es juguen molt més que un grapat de punts per continuar escalant en la classificació i retallar-li punts a un Jorge Martín molt sòlid fins ara. Però, no ho dubtin, en un traçat que no porta bons records per a Pecco Bagnaia (que va patir el 2023 un aparatós accident), el torinès arribarà amb el ganivet entre les dents per seguir l'empremta del madrileny i posar terra pel mig amb un Marc Márquez cada vegada més còmode sobre la Desmosedici i que encara té molt per dir.

Bagnaia vol tornar-li la moneda als seus dos principals rivals en la pista, Martín i Márquez, després del succeït a França, quan Martinator va aconseguir continuar obtenint un gran matalàs de punts, i el tro de Cervera retallar-li a l''1' de Ducati. I ho vol fer a Espanya, al territori del pilot de Pramac i, en especial, al de Gresini que torna a casa i voldrà aconseguir la seva primera victòria amb l'escuderia italiana davant de la seva gent. Tanmateix, Bagnaia vol rescabalar-se de l'últim GP i, sobretot, del que li va ocórrer l'any passat a Montmeló.

Marc Márquez Pecco Bagnaia Jorge Martín / Foto: EFE
Marc Márquez, Pecco Bagnaia i Jorge Martín / Foto: EFE

L'etern debat a Ducati

Més enllà d'això, com dèiem, els pilots es juguen molt més que els punts que els poden aixecar, o enfonsar, en la classificació. La qüestió d'estat a Ducati de la qual està pendent tot el pàdoc, qui serà el company de Pecco Bagnaia sobre l'última evolució de la Desmosedici el 2025. Enea Bastianini, qui actualment ostenta aquest honor, és el tercer en discòrdia i sembla que l'italià és el que menys opcions té de poder conservar el seient més cobejat de la graella.

Així doncs, totes les apostes van en direcció cap al '89' i el '93'. El primer ha fet prou mèrits per pujar a l'equip oficial, i ja ha llançat un clar missatge als caps italians: si no fa el salt a la Ducati oficial, marxarà a una altra escuderia de fàbrica. Per la seva part, Marc, ja ha deixat clar que vol tenir l'última evolució de qualsevol moto, per tenir més probabilitats de poder conquerir un nou Mundial, el que seria el novè a les seves vitrines, el seu veritable objectiu.

Valentino Rossi, durant una roda de premsa / Foto: Europa Press
Valentino Rossi, durant una roda de premsa / Foto: Europa Press

Valentino Rossi podria rebre una Desmosedici actualitzada per a 2025

En aquest sentit, cap una possibilitat que Valentino Rossi, qui posseeix el VR46 i sota el paraigua de Ducati, pugui aconseguir l'última evolució de la Desmosedici per a 2025. Segons Gavin Emett, en unes declaracions per a TNT Sports, il dottore, podria fer-se amb una per a Marco Bezzecchi: "Pots mantenir Marco Bezzecchi a la teva xarxa donant-li a VR46 una moto de fàbrica. Doneu motos d'un any als altres i Pramac podrà anar a Yamaha". Amb això, els de Borgo Panigale perdrien a Pramac, però mantindrien Martín i Bezzechi.

Una situació molt ben vista pel propi '46' i per Pecco Bagnaia que s'aliarien contra Marc Márquez. No obstant això, Emett, també inclou Marc en aquesta operació: "posaria Jorge, que lidera el campionat, a l'equip oficial i li donaria a Marc una moto de fàbrica a l'equip Gresini. Marc no estarà a Aprilia o en una KTM. A qui m'agradaria veure a Aprilia és a Bastianini".