Francesco Bagnaia i Marc Márquez no han estat mai amics, i l'any anterior ja van mantenir algunes discussions. Perquè van protagonitzar diversos incidents que es poden recordar fàcilment, com en el Gran Premi de Portugal, quan ambdós se'n van anar a terra, i es van culpar mútuament, mentre que també van tenir algunes baralles en diverses curses, que afortunadament no sempre van finalitzar en accidents ni en caigudes.
Però el moment de més tensió entre ambdós va ser després del Gran Premi d'Aragó, ja que malgrat que el '93' va aconseguir un cap de setmana perfecte i la seva primera victòria en més de tres anys, mostrant-se molt superior a la resta de pilots, 'Pecco' va protagonitzar una polèmica acció amb el seu germà petit, Álex Márquez, quan es trobaven lluitant per entrar al podi. Ambdós van acabar a terra, i el torinès va mostrar un enuig enorme amb el pilot del Gresini Racing Team.

I és que s'estava jugant el lideratge del campionat de MotoGP en aquell moment amb Jorge Martín, i qualsevol incident d'aquest tipus li podia costar molt car, com finalment va passar, ja que el títol se li va escapar per molt pocs punts. I no només va culpar al '73', sinó que va arribar a declarar que ho va fer de manera intencionada, creant una guerra amb els ilerdencs. Per aquest motiu, al '63' no li va agradar res que Ducati es decantés pel vuit vegades campió del Món per ser el seu company.
Bagnaia en tot moment va intentar evitar l'arribada de Marc al box del Ducati Lenovo Team, i abans va demanar la continuïtat d'Enea Bastianini o que apostessin per 'Martinator', amb el qual sí que té molt bona relació, malgrat ser rivals en els dos últims campionats. I encara que el torinès i el de Cervera van acordar deixar les seves diferències de banda per centrar-se a millorar la moto i treballar junts, la realitat és que encara continuen sent molt distants.
En especial, ara que prometen lluitar pel trofeu, i que també volen demostrar qui és el pilot número 1 de la fàbrica.
Bagnaia, gelós de Marc
La gelosia no podia tardar a aparèixer, i Bagnaia no pot ocultar que està defraudat per veure el tracte preferencial que Gigi Dall'Igna i Davide Tardozzi semblen tenir ara mateix amb Marc.

De fet, ha arribat a afirmar que Márquez té una moto superior, ja que no entén la superioritat que va reflectir en el Gran Premi de Tailàndia, una clara mostra que 'Pecco' està molt disgustat.