Pecco Bagnaia està patint un bany de realitat en aquest inici de temporada. Després de guanyar 3 Mundial de MotoGP amb la Ducati oficial, l'italià creia que el seu lideratge a l'equip era incontestable, que ni tan sols l'arribada de Marc Márquez no li anava a treure el seu estatus, una imatge irreal que s'ha esvaït, com un castell de sorra en el fons del mar, en poques setmanes.
Marc Márquez ha arribat a Ducati com un avió, deixant atònits tothom, al qual s'ha afegit un inici de Bagnaia molt irregular, fins al punt de veure's superat pels 2 equips satèl·lit de Ducati, per Álex Márquez i Morbidelli, deixant en evidència el pilot de Torí.

L'aura de Marc Márquez a Ducati
El canvi de rols a Ducati en evident, fins al punt que ja ningú no tem confirmar-ho públicament. L'últim ha estat Stefan Bradl, excompany de Marc Márquez en Honda i actualment emprovador de l'equip japonès. "Esperava que Marc fos al nivell de Pecco des del principi. Però el fet que li hagi superat tan clarament ha estat una sorpresa", ha començat analitzant l'alemany en GPone.
"A Buriram vaig sentir per primera vegada en molt temps aquesta aura especial, l'aura de l'invencible que Marc ha exercit sobre si mateix durant anys en Honda i que ara també es pot sentir a tot el box de Ducati. Amb els mitjans de comunicació i els aficionats, ha recuperat aquest una mica especial que el distingia de la resta. Pecco ja és clarament el número 2 de l'equip oficial".

Gigi Dall'Igna i la seva admiració per Marc Márquez
Bradl, a més, ha colpejat on fa més mal, en afirmar que Gigi Dall'Igna, director de Ducati Corse, és un gran admirador de Marc Márquez, una situació que ha deixat molt tocat Pecco Bagnaia, fins ara el protegit de Dall'Igna. "Marc va dir l'any passat que podria donar guerra a Pecco i Jorge Martín si tingués una moto de fàbrica el 2024. Se'n va adonar molt aviat. Ara, a l'equip oficial, té totes les portes obertes. Crec que Gigi és un admirador de Marc i que el cap de l'equip i el pilot parlen un llenguatge comú", ha afirmat Bradl.
"Són un duo brillant que ha passat al següent nivell gràcies a aquesta estreta col·laboració. És una combinació com la que hi havia en Ferrari entre Michael Schumacher i Ross Brawn o Jean Todt. És fantàstic tenir per fi, després de més de cinc anys, una supervedet com Marc de nou al capdavant del Campionat del Món. Em sembla emocionant perquè MotoGP també necessita aquest canvi en aquests moments".