L'etern debat de Ducati sobre el company de Pecco Bagnaia no ho va ser tant, encara que per als pilots implicats segur que va ser un calvari, i es va saldar amb Marc Márquez firmant per l'equip de Borgo Panigale un contracte plurianual, que estendrà la seva vinculació fins a 2026. Un fet que es va produir després de l'amenaça' del '93', que conscient de la seva influència i poder al pàdoc va jugar molt bé les seves cartes, va afirmar que no abandonaria Gresini pel Pramac i allò va fer saltar les alarmes entre els capos de la firma bolonyesa.

Perquè la veritable intenció de Ducati era mantenir tant Jorge Martín com Marc Márquez sota les seves ordres. Al primer a l'equip oficial, i al segon, en l'esmentat Pramac. No obstant això, les paraules de l'ilerdenc van fer canviar el rumb els transalpins, havent de prescindir del preacord amb Martinator i deixant-lo escapar per mantenir el '93.' Allò, va precipitar els fets i el '89' va acabar firmant per Aprilia, cansat de les insolències dels de Borgo Panigale, deixant via lliure a Márquez per vestir-se de vermell.

Marc Márquez celebrant un podi / Foto: EFE

Pecco Bagnaia no vol Marc Márquez

Una de les veus més autoritzades per parlar sobre això, pel seu coneixement de MotoGP, així com de Ducati, és Jorge Lorenzo. L'expilot coneix molt bé la casa de Borgo Panigale, després d'haver passat allà dues temporades, quan l'equip italià encara no era el dominador que és ara. Allò va ser durant els anys 2018 i 2019 i, ara, anys més tard va analitzar en el programa de Dazn, Pàdoc obert, el fitxatge de Marc Márquez per Ducati, sens dubte, la gran bomba de MotoGP per a 2025.

En aquest sentit, el balear va assegurar que Pecco Bagnaia està molt molest amb l'arribada del '93' al box vermell. El torinès és conscient que amb l'aterratge de l'octocampió del món a l'equip oficial, les seves opcions de regnar a la graella disminueixen. "Bagnaia havia deixat clar que no volia que l'ambient del box es veiés perjudicat. Traduït: 'No vull un pilot com Marc, un pilot ràpid i que em pugui batre.' Què fa més por? Bastianini o Marc Márquez? Evidentment, Márquez", va deixar anar Jorge Lorenzo.

Jorge Lorenzo durant la seva etapa en Honda / Foto: @jorgelorenzo99

Lorenzo explica la decisió de Ducati

"Em va sorprendre primer aquesta notícia de Jorge Martín amb Aprilia, i després d'aquest anunci estava clar que Ducati anava cap a Marc. Jo pensava que a Marc li aniria bé quedar-se amb una moto de 2025 a Pramac, però està clar que el seu pla era molt més ambiciós. Com ell mateix ha reconegut, ja li va preguntar a Gigi Dall'Igna si anava a seguir a Ducati quan Marc encara estava a Honda, abans de firmar per Ducati. Volia saber si Gigi anava a seguir el 2025 i el 2026 perquè el 2024 era un any de transició i ara ho hem descobert. I ell ha jugat les seves cartes de la millor manera. Perquè està clar que el pla de Ducati era mantenir Jorge Martín de vermell i a Marc a Pramac, però Márquez no tenia aquest pla i ha jugat les seves cartes dient mediàticament i en privat que no volia anar a Pramac, que només volia el vermell," analitza l'expilot de Yamaha, Honda i Ducati.

"Jo crec que els resultats, encara que els pilots ho neguessin, han estat fonamentals. En el sentit que si Jorge Martín hagués guanyat gairebé totes les curses jo crec que estaria ara de vermell. Malgrat haver de lluitar per aquell futur amb Marc. Martín segueix primer en el Mundial, però Marc és l'únic que és a prop de les 2024 amb una moto de 2023. I és Marc Márquez. Al final, Domenicali amb aquesta pressió que va fer Marc quan va dir que no anava a Pramac es va espantar i va pensar que perdrien Marc, i va preferir assegurar Márquez que Martín. Així de simple", ha explicat Lorenzo sobre la decisió final dels transalpins.