Marc Márquez està eufòric. I no és per a menys. Després d'un llarg període de travessia pel desert, de veure's amb unes molèsties que no remetien i en un equip, Honda, en caiguda lliure, el pilot de Cervera ha tornat, un retorn a l'elit que s'ha vist completada amb el seu fitxatge per l'equip oficial de Ducati, amb el qual la temporada que ve tindrà l'oportunitat de tornar a lluitar pel Mundial de MotoGP. "L'any que ve cal lluitar pel títol. Portava quatre anys de lesions, sense resultats, i allà la motivació costa mantenir-la. Vaig posar un pla al meu cap, una estratègia, i està anant molt bé", ha afirmat Marc Márquez en una entrevista al programa El Larguero, de la Cadena Ser.

"L'acord ja està per dos anys, amb Ducati, amb la moto que guanya. Ara mateix no hi ha una moto més ràpida. En l'última carrera, les quatre primeres eren Ducati", ha afegit Márquez, visiblement content, després d'aconseguir convèncer Ducati. "Deien que s'anaven a guiar pels resultats, per tot en general, perquè tot pesa en tots els esports, i a mi diumenge a la nit me'l van dir".

Marc Márquez / Foto: EFE
Marc Márquez, al podi, en una carrera d'aquesta temporada / Foto: EFE

Bagnaia o Jorge Martín, els damnificats

El fitxatge de Marc Márquez per Ducati té dos clars damnificats, Jorge Martín, l'altre aspirant a substituir Bastianini, i Pecco Bagnaia, que veurà perillar la seva situació de gran líder de Ducati. "El box ha d'estar calmat. La guerra, a la pista; el box, calmat," ha declarat Márquez, amb referència als possibles conflictes amb un Bagnaia que no sembla estar massa content amb la decisió. "No m'ha felicitat, però sí el CEO de Ducati (Claudio Domenicali) i m'ha traslladat les seves felicitacions".

L'altre perjudicat és Jorge Martín, que d'un dia per l'altre va passar de ser l'elegit, oficiosament, a veure's superat per Marc Márquez. "Això és la vida, és l'esport. Jo no m'alegro que un pilot es quedi sense moto. En les professions, un ha de ser en molts casos egoista, perquè tothom vol el millor, i el millor era la moto vermella, la Ducati, la que hem pogut aconseguir, i allà has de jugar totes les teves cartes. La carta que pesa més és la pista i els enginyers de Ducati, segons m'han comunicat, estan veient la meva progressió amb la moto de 2023 i això ha pesat molt més que la resta. Després, també hi ha altres factors", ha admès el pilot de Cervera.

Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press
Gigi Dall'Igna, director durant el GP de Japó / Foto: Europa Press

Gigi Dall'Igna, clau en el fitxatge de Márquez

Marc Márquez, que no ha volgut confirmar si el seu pla B era fitxar per KTM, ha destacat la figura de Gigi Dall'Igna, director general de Ducati Corse, a l'hora de tancar el seu fitxatge. "Amb Gigi sempre hem tingut una relació molt directa i molt sincera, i jo soc a Ducati per Gigi Dall'Igna. És l'enginyer que ha fet guanyar tot el que ha tocat. Una de les frases que jo li dic quan comencem a parlar és: 'Per a mi el més important del 25 i 26 és que tu segueixes a Ducati, no? Perquè si no ni fa falta que ens asseguem', ha manifestat Marc Márquez.

"Quan estàs ja dins de la família Ducati arribaràs a sentir els colors, però no pots fer-ho abans. Els sents després, no abans d'entrar, i allà mires l'esportiu i el rendiment de la moto i amb ell he tingut una relació molt directa. Segons ell, s'han guiat només amb el vist en pista, amb la progressió i amb la capacitat de millora de futur".