Pedro Acosta no aguanta ni un dia més en KTM, on s'ha mostrat especialment disgustat per la situació actual que viu la fàbrica. Perquè a l'estiu li van prometre que la preocupant crisi econòmica que travessen no afectaria en res al sector competitiu, i per tant podien continuar treballant en millorar la moto i en aconseguir el gran objectiu, que és apropar-se a Ducati i lluitar pel campionat de MotoGP. I tenen un projecte molt ambiciós.
Així ho van demostrar amb les incorporacions de dos campions del Món com Maverick Viñales i Enea Bastianiani, que ja saben el que és guanyar curses en la categoria reina, per completar el KTM Tech 3, l'equip satèl·lit. Juntament amb 'El Tauró de Mazarrón' i a Brad Binder formen un equip de somni, que hauria de permetre a la marca austríaca superar a Aprilia, i col·locar-se com el gran rival de la casa de Borgo Panigale.

Però de moment, les coses no han anat com s'esperava. La moto no ha evolucionat tant com s'esperava, i pràcticament no hi ha hagut moviments per portar noves peces que puguin millorar el rendiment. A més, els problemes financers han provocat que l'equip de proves, liderat per Dani Pedrosa i per Pol Espargaró, estigui totalment paralitzat, i no tinguin previst fer test pròximament, ni tampoc cap 'wild card'.
I això ha provocat que Acosta estigui molt disgustat amb KTM, i consideri que tant Pit Beirer com Aki Ajo, els líders de l'equip, li van mentir. Perquè van afirmar que podria lluitar per podis de manera regular, i fins i tot per victòries, i seria molt a prop dels temps de Francesco Bagnaia i de Marc Márquez. Però la realitat ha estat molt diferent, i de moment la millor posició en la qual ha acabat durant una cursa ha estat la sisena plaça.

Durant el Gran Premi de l'Argentina, va arribar a veure's superat per un 'rookie' com Ai Ogura, i per les Honda de Joan Mir i de Johann Zarco, que sí que han aprofitat les concessions per fer un considerable pas endavant.
Acosta ja negocia la seva sortida de KTM... amb direcció a Ducati
Acosta té clar que si en el KTM Factory Racing Team no li garanteixen poder complir el seu somni, que és arribar a ser campió de MotoGP, no tindrà cap problema en dir adeu quan finalitzi la temporada. I l'opció que més el convenç és la d'aterrar a Ducati, absoluta dominadora de la categoria en els últims anys.
Més concretament, podria fer-ho per recalar en el Pertamina Enduro VR 46 Racing Team, l'equip privat del seu íntim amic, Valentino Rossi. I està disposat a renunciar a l'increïble contracte que té, percebent un sou molt elevat, per poder aterrar allà.