Pedro Acosta no aguanta ni un dia més en KTM, on s'ha mostrat especialment disgustat per la situació actual que viu la fàbrica. Perquè a l'estiu li van prometre que la preocupant crisi econòmica que travessen no afectaria en res al sector competitiu, i per tant podien continuar treballant en millorar la moto i en aconseguir el gran objectiu, que és apropar-se a Ducati i lluitar pel campionat de MotoGP. I tenen un projecte molt ambiciós.

Així ho van demostrar amb les incorporacions de dos campions del Món com Maverick Viñales i Enea Bastianiani, que ja saben el que és guanyar curses en la categoria reina, per completar el KTM Tech 3, l'equip satèl·lit. Juntament amb 'El Tauró de Mazarrón' i a Brad Binder formen un equip de somni, que hauria de permetre a la marca austríaca superar a Aprilia, i col·locar-se com el gran rival de la casa de Borgo Panigale.

Maverick Viñales KTM Foto EFE
Maverick Viñales

Però de moment, les coses no han anat com s'esperava. La moto no ha evolucionat tant com s'esperava, i pràcticament no hi ha hagut moviments per portar noves peces que puguin millorar el rendiment. A més, els problemes financers han provocat que l'equip de proves, liderat per Dani Pedrosa i per Pol Espargaró, estigui totalment paralitzat, i no tinguin previst fer test pròximament, ni tampoc cap 'wild card'.

I això ha provocat que Acosta estigui molt disgustat amb KTM, i consideri que tant Pit Beirer com Aki Ajo, els líders de l'equip, li van mentir. Perquè van afirmar que podria lluitar per podis de manera regular, i fins i tot per victòries, i seria molt a prop dels temps de Francesco Bagnaia i de Marc Márquez. Però la realitat ha estat molt diferent, i de moment la millor posició en la qual ha acabat durant una cursa ha estat la sisena plaça.

Pit Beirer amb rostre seriós al box de KTM / Foto: Europa Press
Pit Beirer

Durant el Gran Premi de l'Argentina, va arribar a veure's superat per un 'rookie' com Ai Ogura, i per les Honda de Joan Mir i de Johann Zarco, que sí que han aprofitat les concessions per fer un considerable pas endavant.

Acosta ja negocia la seva sortida de KTM... amb direcció a Ducati

Acosta té clar que si en el KTM Factory Racing Team no li garanteixen poder complir el seu somni, que és arribar a ser campió de MotoGP, no tindrà cap problema en dir adeu quan finalitzi la temporada. I l'opció que més el convenç és la d'aterrar a Ducati, absoluta dominadora de la categoria en els últims anys.

Més concretament, podria fer-ho per recalar en el Pertamina Enduro VR 46 Racing Team, l'equip privat del seu íntim amic, Valentino Rossi. I està disposat a renunciar a l'increïble contracte que té, percebent un sou molt elevat, per poder aterrar allà.