Pedro Acosta ja va deixar clar durant els test de pretemporada que havia quedat molt decebut amb les millores que KTM havia portat per a la moto. Clarament, s'han vist perjudicats per la preocupant crisi econòmica que viu la marca austríaca, i que ha provocat que estiguessin a punt de desaparèixer i de declarar-se en fallida, i s'han vist superats per la resta de fàbriques, com Aprilia, Ducati, que ja estava molt per sobre, i fins i tot Honda.

'El Tauró de Mazarrón' ja ha traslladat el seu descontentament a Pit Beirer i a Aki Ajo, i ha començat a plantejar-se la possibilitat d'abandonar el KTM Factory Racing Team quan finalitzi la temporada. Perquè quan van anunciar el seu ascens a l'equip oficial, després de la seva gran campanya al Tech 3, ja va advertir que només es quedaria si era per competir per victòries, i per ser al podi de manera regular. I és que el seu objectiu és arribar a ser campió de MotoGP.

Pit Beirer amb rostre seriós al box de KTM / Foto: Europa Press
Pit Beirer

I si a la casa de Mattighofen no li poden garantir això, no tindrà cap problema en anar-se'n. I de moment, després dels dos primers Grans Premis de la temporada, el de Tailàndia i el de l'Argentina, ja ha pogut comprovar que aquest any serà molt complicat acabar entre els tres primers classificats, i fins i tot millorar els resultats que va obtenir el curs anterior, veient que s'han quedat estancats, i la resta de marques ha millorat notablement.

De moment, el millor resultat d'Acosta ha estat la sisena plaça que va aconseguir en la Tissot Sprint en el Circuit Internacional de Chang de Buriram, i ara mateix tan sols ha pogut obtenir un total de 12 punts, que el situen a la desena plaça de la classificació general de pilots. I els seus companys de marca tampoc no estan fent un treball molt més destacat, doncs Brad Binder, i en especial, Maverick Viñales i Enea Bastianini, també estan patint molt.

Maverick Viñales KTM Foto EFE
Maverick Viñales

Tots ells s'han queixat del mateix, afirmant que la moto no acaba de funcionar, i que KTM no ha fet el pas endavant que van prometre abans que comencés el campionat.

Acosta ja està buscant un nou equip

Acosta no ha volgut perdre el temps, i ja ha iniciat la recerca d'un nou equip de cara a la pròxima temporada, moment en el qual té previst dir adeu a KTM, que l'ha acompanyat en tot moment des de la seva arribada al Mundial, el 2021.

I l'opció que sona amb més força és la que firmi per Ducati, més concretament, pel Pertamina Enduro VR46 Racing Team, l'equip de Valentino Rossi, el seu gran amic.