Pedro Acosta és considerat per molta gent com el gran talent que hi ha ara mateix en el motociclisme, i ha estat comparat de manera habitual amb Marc Márquez i amb Casey Stoner, amb el qual comparteix moltes similituds en el pilotatge. Des que va arribar al Mundial ha estat un dels noms propis, i va conquerir el títol de Moto3 el seu any de 'rookie', el 2021, mentre que tan sols va necessitar un parell de campanyes per proclamar-se campió de Moto2, el 2023.

I en la seva primera temporada en MotoGP va aconseguir una 'pole position', a més de diversos podis en les Tissot Sprint de dissabte i en les curses de diumenge, lluitant amb les invencibles Ducati. Aquesta temporada va ascendir l'equip oficial de KTM, on és company de Brad Binder, i té clar que el seu objectiu serà millorar els resultats de l'any anterior, i aconseguir la seva primera victòria en la categoria reina, encara que no serà senzill imposar-se a les Desmosedici.

binder moto gp EFE
Brad Binder

'El Tauró de Mazarrón' no es conforma amb poc, i creu que ja ha arribat el moment de poder ser un aspirant al títol. El problema és que la crisi econòmica que travessa la marca austríaca ha llastat les seves opcions, i això ha provocat que existeixin molts dubtes amb el projecte. Perquè durant els tests de pretemporada i en el Gran Premi de Tailàndia va quedar reflectit que no han evolucionat tant com s'esperava, i s'han quedat enrere.

Aprilia els ha superat amb claredat i s'ha refermat com la segona marca de la graella, mentre que Honda també ha tingut avenços significatius. Acosta no està satisfet en absolut amb aquesta situació, i ja s'ha atrevit a parlar amb Pit Beirer i amb Aki Ajo, els dos líders de l'equip. I ha assegurat que si aquesta temporada no es troba regularment al podi i és a prop dels temps de Francesco Bagnaia i de Márquez, dirà adeu.

Pit Beirer amb rostre seriós al box de KTM / Foto: Europa Press
Pit Beirer

Tan sols té contracte fins al mes de desembre, i la relació amb KTM és cada vegada més tensa, ja que el murcià considera que el van enganyar amb la realitat que vivien a la marca, ja que li van afirmar que no tenien cap problema financer.

Acosta pot acabar a Ducati

Acosta no vol perdre el temps, i si en KTM no li donen una moto competitiva, no tindrà cap tipus de problema a l'hora d'anar-se'n a una altra fàbrica. I pot seguir l'exemple de Márquez, aterrant a Ducati.

Més concretament, a l'equip de Valentino Rossi, el Pertamina Enduro VR46 Racing Team, amb el qual té una fantàstica relació.