"Molts camins hem recorregut per tornar on comença tot. Comença un nou partit més intens, obert i modern. Per arribar a tots els llocs". Amb aquest missatge, la RFEF ha anunciat el canvi d'imatge dut a terme just abans de l'inici de la fase de classificació per al Mundial del Qatar, una variació que afecta l'escut i, sobretot, el logotip, ara format per un cercle blanc amb fons vermell amb les sigles de la federació.
����️ Muchos camins hem recorregut per tornar on comença tot.
— RFEF (@rfef) March 23, 2021
⚽️ Empieza un nou partit més intens, obert i modern. Per arribar a tots els llocs.
�������� RFEF, EL FUTBOL #NuevaImagenRFEF pic.twitter.com/uv4JuTkuWg
����️ Luis Rubiales, president de la RFEF: "Vull agrair als dissenyadors el treball|feina fantàstic i haver-nos deixar-nos participar".
— RFEF (@rfef) March 23, 2021
➡️ "no És només un canvi d'imatge i de logo, també d'una tipografia basada en la bandera d'España".#NuevaImagenRFEF pic.twitter.com/ONABuAehe3
El canvi, molt radical, no ha agradat a l'afició, que no ha dubtat en criticar-lo i, sobretot, a fer mofa, en considerar que el resultat és molt poc professional. "Tens un símbol únic, fantàstic, artístic, com si l'hagués dissenyat un geni universal com Miró. El converteixes en un maleït cercle amb quatre lletres. I dius que és "evolució". Enhorabona pel ridícul, RFEF," escriu un usuari. "Quina cosa més sosa i poc elaborada. Espero que almenys el disseny hagi sortit barat (de fet espero que hagi sortit gratis) perquè quina tela marinera. Organitzeu un concurs en escoles i segur que surt una mica millor que això", n'escriu un altre. "Sens dubte, un treball fet amb plantilla predissenyada i venut com a innovació original havent-se endut l'artista uns bons diners per no fer res, representa molt bé els valors que encarna la Federació", afegeix un altre.
I és que les xarxes s'han omplert de mems en els quals es compara el logotip amb el de la Bayer o en els quals es troba una semblança més que raonable als logotips que es poden fer amb el Canva, un programa d'eines de disseny gràfic molt utilitzat.
La mofa tampoc no ha estat desaprofitada per Lowi, la companyia de baix cost de Vodafone Espanya, que ha escrit sobre això. "La RFEF es marca un Lowi i simplifica l'escut de la Selecció. A tu t'agrada?".
La RFEF també canvia la imatge de l'escut i de la Copa del Rei
A més del logotip de la federació, la RFEF també ha presentat altres imatges que ha variat, entre elles la de l'escut i la del logotip de la Copa del Rei.
No queden dubtes que els canvis d'imatge que ha dut a terme la RFEF no han convençut pràcticament ningú.