Adrian Newey i la seva llibreta vermella ja tindrien resolt el serial del seu futur. El considerat com el millor aerodinamista de la història és objecte de desig de totes les escuderies des de fa anys, però des que va anunciar que deixaria de formar part de Red Bull a finals de la present campanya, el seu nom no deixa de copar portades.
Es va parlar molt de Ferrari i també va estar molt vinculat amb Williams, però qui ha estat més relacionat amb l'enginyer britànic és Aston Martin. Lawrence Stroll considera que el disseny de Newey és la peça que falta en el sofisticat puzle que està muntant des que va adquirir l'escuderia. Segons assegura RacingNews65, Adrian Newey no només hauria firmat ja amb la formació verda, sinó que Aston Martin planejaria anunciar la seva incorporació la setmana que ve.
Adrian Newey i el canvi de reglament de 2026, la doble revolució a Aston Martin
Concretament, l'esmentada font parla que des de Silverstone es pensa oficialitzar l'arribada de Newey al seu organigrama abans del pròxim GP d'Azerbaidjan. D'aquesta manera, als seus 65 anys, l'actual cap d'aerodinàmica de Red Bull deixaria de formar part de l'estructura de Milton Keynes després de 20 anys.
Mentrestant, a Aston Martin es freguen les mans perquè, encara que el nou reglament que entra en vigor per a 2026 pretén restar-li importància a l'aerodinàmica, la reducció de la mida dels monoplaces i la inclusió de les dues configuracions aerodinàmiques adjudicarà a la gestió d'aquest camp un pes molt important. Comptant amb Adrian Newey, no cal dir-ho, Aston Martin comptarà amb avantatge.
🤔 Per què és tan important el canvi de reglament de 2026 en la Fórmula 1?
Adrian Newey no sortirà barat
Es reduirà l'efecte terra, hi haurà dues configuracions aerodinàmiques disponibles i cadascuna d'aquestes inclourà alerons mòbils. En el cas d'Aston Martin, aquestes les idearà i supervisarà el millor dissenyador de la història, però, com no podria ser d'una altra manera, Adrian Newey no sortirà barat.
El d'Stratford-upon-Avon tindrà un contracte que el retribuirà amb 20 milions de lliures esterlines anuals. Encara que Newey va deixar clar fa uns mesos que el factor econòmic no és determinant per a ell, evidentment, Lawrence Stroll no ha escatimat en el contracte de la seva nova gran estrella, juntament amb Fernando Alonso. Sigui com sigui, i encara que els seus emoluments hauran ajudat a convèncer-lo, el sí d'Adrian Newey hauria vingut molt influenciat pel tour privat que va fer per la nova fàbrica d'Aston Martin.
La nova fàbrica ultramoderna de l'equip amb seu a Silverstone i el seu propi túnel de vent haurien estat els principals motivadors de la decisió d'Adrian Newey, que volia emprendre una nova etapa que l'estimulés en la la seva llarga i llorejada carrera.