Dues cadires de gamers i un cub blanc amb l'escut del Barça per donar l'inici de la partida de Barça Games, la nova plataforma culer que vol esdevenir referent a nivell de gaming a escala mundial. Amb la presència del president Joan Laporta, però sobretot amb les figures del CEO de Barça Vision, Brian Wagner, i del director general de Barça Games, Marcelo Liberini. Tot sigui per obrir un nou món amb molt futur.
El Barça busca l'engagement dels joves
"És la primera i major plataforma mundial de gaming creada per un club esportiu", ha començat dient un Joan Laporta il·lusionat des de l'Auditori 1899 de l'Spotify Camp Nou, que precisament no és el perfil a qui va dirigit aquesta nova branca de negoci del club blaugrana. Una plataforma ja descarregable a Catalunya, Espanya, Portugal, Brasil i Llatinoamèrica, i que arribarà a la resta d'Europa i als Estats Units d'aquí a dos mesos.
Amb aquest nou camí agafat pel Barça es pretén arribar al públic més jove: "Barça Games respon a una aposta que el Barça fa de continuar impulsant la construcció de l'espai digital virtual". Un Laporta que també ha volgut puntualitzar que "agrupem els culers de tot el món en una comunitat digital, especialment les generacions més joves". I, en definitiva, el que es vol és generar aquest necessari fan engagement i que "reforci el seu sentiment de pertinença al Barça".
El Barça, referent mundial al món del gaming
Barça Games és una de les potes de Barça Vision i també una continuïtat de Barça One, la plataforma en streaming que fa unes setmanes va estrenar el club blaugrana. Precisament, Brian Wagner, el màxim responsable de Barça Vision, ha reconegut que "l'objectiu és portar els fans a casa", al Barça, i per això "s'han de crear noves formes d'unir-nos als nostres fans". Wagner també apunta que "serem un referent en el món del gaming i tenint una visió de lideratge".
Qui ha especificat més la funcionalitat de la nova plataforma culer ha estat Marcelo Liberini, director general de Barça Games, que ha assenyalat que "comencem un camí molt llarg que tenim per davant". Ha reconegut que és una primera versió del producte, sobretot per jugar al mòbil, i que "tindrà defectes", però que entra dins de la normalitat dels inicis de qualsevol projecte.
Liberini ha explicat que hi haurà una secció amb més de 100 minijocs per als usuaris menys actius, però també una secció per a gamers més competitius amb copes i tornejos. El més ambiciós de tot ha estat el fet d'anunciar que volen "convertir-se en el planter de gamers més gran del món". I per això volen entrar dins de grans videojocs com Fortnite, "amb la idea de crear un mapa creatiu", però també altres mons com la Rocket League, entre d'altres.