El Paris Saint-Germain no està fent el mercat de fitxatges que va protagonitzar durant el darrer estiu. Tanmateix, ja ha invertit 40 milions en Vitinha, mitjapunta portuguès provinent del Porto, i ha fet oficial l'arribada d'Hugo Ekitiké, que jugarà en qualitat de cedit al Parc dels Prínceps amb una opció de compra de 35 milions d'euros.
El gegant parisenc mai descansa quan es parla de traspassos, però el boom mediàtic que van fer durant l'estiu de l'any 2021 va ser dels difícils de repetir. Van fitxar el nomenat millor porter de la darrera Eurocopa, Gianluigi Donnarumma, al lateral dret més car de la història, Achraf Hakimi, a la ganga del mercat, Giorginio Wijnadlum, a un dels millors centrals de la darrera dècada, Sergio Ramos, i ni més ni menys que el millor jugador de la història del futbol, Leo Messi.
No tot el que brilla és or
Es tracta de cinc fitxatges estratosfèrics que, a banda de les seves fitxes (que al Qatar poden assumir), van sortir a preu de ganga per a Nasser Al-Khelaïfi tenint en compte l'entitat dels nouvinguts. Dels cinc esmentats, l'únic fitxatge pel qual va haver d'invertir el president del gegant francès en concepte de traspàs va ser pel lateral marroquí: 66,5 milions d'euros.
Tanmateix, precisament ha estat només l'ex de Reial Madrid, Borussia Dortumnd i Inter de Milà el qui ha quallat del tot. Ni Donnarumma, ni Messi, ni molt menys Wijnaldum i Ramos han donat el resultat que s'esperava d'ells. De fet, el neerlandès ha estat un dels actius de la plantilla que menys oportunitats ha gaudit sobre la gespa. En el cas de Ramos, tampoc les ha tingut perquè s'ha passat la totalitat de la temporada a la infermeria.
El PSG troba ús a Sergio Ramos
En total, han estat tres lesions les que l'han apartat dels terrenys de joc en fins a 197 dies, que traduït a partits, en són 33. Ha estat un actiu de la plantilla inservible per a Mauricio Pochettino i per al club, però el PSG ja li ha trobat utilitat.
Tot i haver passat la darrera temporada pràcticament en blanc, el renom de Sergio Ramos és molt elevat i el gegant parisenc aprofita aquesta circumstància per a explotar la seva imatge davant actes i promocions publicitàries.
De fet, a hores d'ara, el Paris Saint-Germain es troba al Japó durant la seva gira de pretemporada pel continent asiàtic i, tret d'un únic spot publicitari, no s'hi veuen les cares de Neymar Júnior, Kylian Mbappé o Leo Messi. És terreny de Ramos. Si no pot ser un actiu rendible sobre la gespa i generar futbol, almenys que generi beneficis per altres vies.