El Barça té molts fronts oberts amb vista al futur més immediat. A més de solucionar els diferents problemes econòmics i esportius que ha arrossegat des de fa algunes temporades, la directiva de Joan Laporta haurà també de tancar la carpeta del futur proveïdor de la seva samarreta. I és que, tal com ha pogut saber ElNacional.cat, el conjunt blaugrana haurà de decidir durant aquest proper mes de març si mantenir la seva vinculació amb Nike, apostar per una nova marca que pugui oferir més diners o si adaptar una fórmula totalment innovadora consistent a crear les seves pròpies samarretes, per després vendre-les replicant un model semblant al que ja existeix amb BLM.

Puma podria doblar l'oferta de Nike

En aquest sentit, la marca que més ha sonat per rellevar Nike en els últims mesos ha estat Puma. La marca alemanya vol fer una gran inversió en el món del futbol i aconseguir el Barça podria ser un pas endavant cap als seus objectius. De fet, en l'última setmana s'ha anunciat que començarà a vestir el RB Leipzig, que fins ara portava Nike. Amb aquest canvi, l'equip alemany passarà de rebre 60 milions d'euros anuals a 150, amb dos contractes de 10 anys de durada.

El Barça presenta la col·laboració amb Rosalía abans d'un Clàssic / Foto: FC Barcelona

Una prova més que Puma va molt seriosament. Un equip que, malgrat que ja està instal·lat com un dels habituals de la Champions League, continua sent de segona fila quant a massa social i història, li ha multiplicat per 2,5 el seu contracte. Per tant, el Barça podria rebre una oferta semblant, que podria alleujar, lleugerament, les dificultats financeres que arrossega. Evidentment, faltaria veure com acaba sent l'acord, però des de la cúpula culer són optimistes a l'hora de poder tancar un tracte que sigui substancialment millor que el que tenen amb Nike.

El Barça haurà de valorar les conseqüències d'una possible separació amb Nike

Però abans de poder segellar un acord amb qualsevol altra marca, el Barça haurà de valorar seriosament si li convé rescindir el seu contracte amb Nike. I és que l'entitat catalana té contracte amb la multinacional nord-americana fins al 2026, i si vol rescindir-lo de forma prematura haurà d'abonar una compensació econòmica, que podria llastar per complet el tracte amb Puma. D'altra banda, tal com va confirmar Joan Laporta en una entrevista concedida a RAC1, també estan estudiant la possibilitat de crear les seves pròpies samarretes, buscant una aliança amb alguna marca que les fabriqui.

Joan Laporta en el Mobile World Congress 2024 / Foto: Miquel Muñoz

Així doncs, el Barça podria anunciar les seves intencions respecte a la samarreta durant aquest mes de març. Caldrà estar molt atents per veure quina és la decisió final de la directiva de Joan Laporta.