Nou objectiu assolit en la carrera contrarellotge del Barça per tal d'inscriure els nous fitxatges a la Lliga Santander. Després que transcendís que l'activació de la tercera palanca econòmica no seria suficient per a incloure als nouvinguts a la patronal presidida per Javier Tebas, Joan Laporta quedava entre l'espasa i la paret i es veia obligat a tirar endavant amb una quarta palanca.
El rellotge ofega al FC Barcelona, i tot i que el president blaugrana havia desitjat que "tant de bo no hàgim de fer més palanques", no quedava una altra alternativa. De fet, Mundo Deportivo avançava durant el vespre del darrer dijous que l'activació d'aquesta quarta palanca era el 90% del que necessitava el club per inscriure a Robert Lewandowski i companyia a una lliga que comença el dissabte.
Joan Laporta ven un altre 24,5% de Barça Studios a Orpheus Media
La tercera palanca econòmica acreditava la venda d'un 24,5% de Barça Studios a Socios.com a raó de 100 milions d'euros, però en vista de la necessitat d'un nou impuls econòmic, l'entitat catalana ha venut un altre 24,5% de la divisió de continguts audiovisuals del club a Orpheus Media, empresa administrada per Jaume Roures.
Aquest nou traspàs estava aprovat en junta des del darrer 23 d'octubre, però la directiva culer tenia previst vendre'l a GDA Luma. No obstant això, les dificultats a l'hora de tancar l'acord per culpa d'uns impediments legals i administratius han obligat els gestors culers a buscar una alternativa. Finalment, ha estat Orpheus Media la compradora definitiva.
Joan Laporta: "El risc està controlat"
Joan Laporta anunciava l'activació de la tercera palanca durant la presentació de Jules Koundé el darrer 29 de juliol i, tot i desitjar que fos l'última venda d'actius de l'entitat, apaivagava qualsevol dubte assegurant que "el risc està controlat".
Aleshores, el Barça encara podia permetre's vendre un altre 24,5% de Barça Studios d'acord amb l'estabilitat financera del club i amb allò que els socis compromissaris van aprovar a finals de 2021. El comunicat oficial del club resa que la venda "servirà per accelerar el creixement de l’estratègia digital, NFT i Web.3", però el cert és que la imperiosa necessitat d'aquesta nova embranzida de 100 milions d'euros és necessària per poder veure els recentment fitxats Lewandowski, Koundé, Raphinha, Kessié, Christensen i als recentment renovats Dembélé i Sergi Roberto vestits de curt en l'estrena davant el Rayo Vallecano.