Unió en clau estratègica entre la Rafa Nadal Academy by Movistar i la Lliga. Aquest dilluns les dues parts han arribat a un acord de cooperació, que serà per tres anys, per organitzar activitats i expandir un projecte esportiu conjunt barrejant el futbol i el tennis.
Projectes conjunts
La relació entre ambdues institucions tindrà com a primers passos l'organització d'un campus d'estiu conjunt de futbol i tennis a l'acadèmia situada a Manacor, on s'espera que es puguin disputar tornejos, com el de Laliga Promises i Laliga Genuine.
En la presentació, que s'ha fet en el dia que s'ha confirmat que Rafa Nadal participarà al Barcelona Open Banc Sabadell, el tennista ha assegurat que li fa "moltíssima il·lusió" col·laborar amb la Lliga, que és "una de les marques més potents en el món" i que "sense cap dubte és un soci ideal" per al procés d'expansió de les seves acadèmies. "Crec que la Lliga és un producte imparable", i afegeix que en el món del futbol, "Espanya és un dels màxims exponents".
Ara mateix a nivell internacional la Rafa Nadal Academy també té una acadèmia a Kuwait, i dues més a Mèxic i Grècia, segons ha explicat la directora comercial i de màrqueting, Maribel Nadal. Concretament, són uns 1.500 els nens que passen al llarg de l'any per les acadèmies de tennis, i consideren que seria "un pas més" oferir un programa conjunt amb el futbol i amb la Lliga.
Els valors de Rafa Nadal
Per la seva banda, el president de la Lliga, Javier Tebas, ha destacat que la Rafa Nadal Academy permet "la perdurabilitat en el temps dels valors que Rafa Nadal porta anys ensenyant-nos, com el sacrifici, lluitar per l'impossible i la cultura de l'esforç", i ha considerat molt important que es combini l'esport amb la formació acadèmica.
A més, Óscar Mayo, director de Negoci, Màrqueting i Desenvolupament Internacional de la Lliga, ha focalitzat aquesta unió com la millor manera per "exportar la marca Espanya, el talent i la imatge de l'esport".
Tot i que l'acord és per tres anys, Mayo creu que "segur que anirà més enllà". I les sinergies que poden produir les dues parts juntes poden arribar a generar grans beneficis. I han assenyalat els mercats d'Àsia i Amèrica del Nord com els objectius principals per organitzar activitats i projectes.