La superioritat absoluta de Red Bull és una arma de dos talls. D'una banda, Max Verstappen, el vigent campió del món, és imparable. De l'altra, Checo Pérez, el seu company d'equip, és assenyalat per no ser capaç d'igualar el rendiment de Mad Max. Els dos pilots estan separats per un món a la classificació: hi ha 125 punts entre el belga, líder indiscutible, i el mexicà. Aquesta gran diferència posa Pérez en una situació límit.

Max Verstappen assenyala Checo Pérez

Que Verstappen i Pérez no són millors amics ho sap tothom. Els dos pilots de Red Bull han protagonitzat friccions en diverses ocasions, especialment degut al caràcter competitiu del pilot belga, que ha arribat a desobeir ordres d'equip i fer la seva per aconseguir sempre el millor resultat possible, en detriment dels interessos de l'escuderia i del seu company.

Max Verstappen i Checo Perez debatent després del GP d'Austria / Foto: Europa Press

Red Bull, conscient dels dubtes al voltant de la continuïtat de Checo Pérez, s'ha vist obligat a sortir en la seva defensa en més d'una ocasió: "Ser el company de Max mai no serà fàcil. Crec que Checo ho està fent molt bé aquest any i també les últimes temporades a Red Bull", ha assegurat Christian Horner, el director de la marca austríaca.

Verstappen, en lloc de seguir la línia conservadora i previnguda de l'equip, s'ha llançat en més d'una ocasió a parlar sense pèls a la llengua sobre els possibles companys d'equip que li agradaria tenir en un futur. Un dels que ha anomenat en més d'una ocasió és Daniel Ricciardo. L'australià, una de les personalitats més carismàtiques de la graella, ha tornat a la competició com a pilot d'Alpha Tauri, la filial de Red Bull, que va decidir rescindir el contracte de Nyck de Vries. Aquesta afinitat amb un altre pilot podria augmentar el clima de crispació a Red Bull.

Daniel Ricciardo amb els colors d'Alpha Tauri / Foto: Europa Press - Paul Vaicle

La possible arribada del "nen meravella" a la Fórmula 1

Una de les joves promeses que atrau tots els ulls de la Fórmula 1 és el català Àlex Palou. Actualment, competeix a la IndyCar i és líder amb gairebé 100 punts d'avantatge sobre el segon classificat. Amb 26 anys, és una de les grans promeses de l'automobilisme i lluita per fer-se un lloc a la màxima competició. El pilot està actualment al Ganassi Racing Team. Tenia un acord amb l'equip McLaren que incloïa un període de formació per plantejar-se un possible salt a la Fórmula 1, però aquest passat divendres va decidir trencar el contracte i seguir vinculat al Ganassi. 

El distribuïdor de motors de l'equip Ganassi és, precisament, Honda. Això pot deixar entreveure que la intenció de Palou és fer el salt a la Fórmula 1 amb la marca japonesa, que actualment s'encarrega dels motors de Red Bull i Alpha Tauri. Per tant, podríem veure aviat Palou amb els colors de l'escuderia austríaca. A llarg termini, cal tenir en compte que, a partir del 2026, Honda distribuirà també els motors d'Aston Martin. Palou podria ser, doncs, el substitut de Lance Stroll, que no està rendint com s'esperava, o de Fernando Alonso, que té un passat complicat amb Honda.  

Àlex Palou durant les 500 Milles d'Indianàpolis / Foto: Europa Press - Joe Skibinski

Max Verstappen, per la seva banda, veuria amb bons ulls compartir equip amb un jove talent com ara Palou, a qui li espera un futur brillant a la Fórmula 1.