El matrimoni entre Red Bull i Fernando Alonso. El que va poder ser i no va ser. Una relació d'aquestes amb les quals somies tota la vida, casar-te amb el teu amor platònic i viure una història d'amor idíl·lica, una cosa semblant hauria estat veure al Nano al cotxe de Milton Keynes. I va poder haver passat. De fet, des de la marca austríaca han confirmat que van intentar convèncer l'asturià fins en 3 ocasions diferents perquè recalés a l'equip de la beguda energètica, però en aquell temps, el bicampió del món no va prendre la millor de les decisions, com en un triangle amorós.
El gran impulsor d'aquest Red Bull, que ha fet del seu monoplaça una cosa imparable, ha estat Adrian Newey, que complirà 30 anys treballant en la Fórmula 1. El pare dels enginyers al Gran Circ ha estat un dels que més influència ha tingut en els campionats en els quals els seus equips han aconseguit conquerir el mundial, ara amb Red Bull continua fent-ho de forma imparable. No obstant això, malgrat haver-ho guanyat tot, Newey encara té un compte pendent, treballar amb Fernando Alonso.
El compte pendent de Newey amb Fernando Alonso
El del Regne Unit ho ha intentat. Fins en 3 ocasions diferents, com dèiem, va provar de seduir un Alonso que, en el dia d'avui, podria penedir-se de la seva decisió de no haver fitxat pels de Milton Keynes perquè, veient com li ha anat als austríacs, Magic podria tenir més de dos entorxats a les seves vitrines.
"En termes de pilots, Fernando Alonso és algú amb qui sempre he volgut treballar. Lamento que això mai no hagi succeït perquè tinc un respecte tremend per Fernando. El 2013, hi va haver una breu conversa entre els dos durant el GP de Spa, però, desafortunadament, mai no va arribar a produir-se una col·laboració", va admetre el britànic en una entrevista concedida a la BBC.
Abans de Spa, hi va haver dos intents per part de Red Bull per convèncer Fernando. Primer va ser abans d'iniciar la temporada de 2008, quan els de Milton Keynes van intentar fitxar-lo per a aquella temporada i per a 2009. Després, el segon, va ser a mitjan 2009, quan Christian Horner li va oferir un contracte per a 2010 i l'últim, el ja esmentat en Spa. Totes elles rebutjades.
Un equip de somni per a les 24 hores de Le Mans
Més tard, Christian Horner va explicar els motius pels quals ell creu que l'asturià va decidir no firmar amb ells. "Pensàvem que tenia un contracte molt clar per anar a Ferrari el 2009. L'estrany és que Flavio també estava involucrat, però ell estava intentant firmar-lo per a l'equip Renault, l'escuderia que dirigia en aquell temps, i al final va acabar pilotant per a Renault aquelles dues temporades," va dir l'actual director de Red Bull.
"A mitjan 2009, em vaig apropar per dir que podia unir-se a l'equip el pròxim any perquè guanyaríem el següent campionat del món amb aquest cotxe", va dir l'anglès entre rialles, encara que no va ser cap mentida. Alonso va decidir no sucumbir als encants de Red Bull per unir-se a Ferrari, i la resta és història. Aquells anys els austríacs, amb Sebastian Vettel, van guanyar quatre campionats seguits, dos d'ells a l'asturià en l'última cursa.
No obstant això, el desig d'Adrian Newey de treballar amb Fernando Alonso encara pot fer-se realitat, encara que no serà en la Fórmula 1. Max Verstappen va admetre que li agradaria formar parella amb el d'Oviedo en les 24 hores de Le Mans i allà podria entrar l'enginyer britànic, per formar un trident de somni, que molts han assenyalat per a 2025 en Red Bull, encara que és més un somni que una possibilitat.