Si tots els camins dirigeixen a Roma, com se surt de Roma? A Red Bull, sobretot durant la present temporada, està passant alguna cosa per l'estil amb Max Verstappen. En l'assumpte del segon cotxe de l'escuderia austríaca, tots els camins es dirigeixen a Verstappen, i és que, tant Checo Pérez durant la darrera campanya, com Liam Lawson en les primeres dues cites d'aquesta han remarcat la complexitat de pilotatge del Red Bull quan no ets Verstappen

De fet, ningú no ha tractat mai d'amagar la veritat. Checo ho advertia setmana rere setmana, el neozelandès va patir-ho de primera mà, sent substituït de manera fulminant i inclús Verstappen va assegurar a la Xina que Lawson seria més ràpid si pilotés un RB.

Liam Lawson box Red Bull / Foto: Europa Press
Liam Lawson, al box de Red Bull durant el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press

Red Bull suma un altre zero

Aquest diumenge, amb un context somiat per a debutar, Yuki Tsunoda ha sumat un altre zero per a Red Bull. El japonès s'enfundava la granota de la primera escuderia per primer cop als seus 24 anys i ho feia en el seu circuit de casa, però, tot i que la seva actuació ha estat millor de les que venia firmant Lawson en les darreres curses, l'ex d'RB no ha pogut ser més que 12è, per darrere de Fernando Alonso.

Mentre que l'asturià es mostrava molt satisfet després de la carrera per la seva actuació, Tsunoda veia la bandera a quadres com el pilot del dia, val a dir, perquè la carrera era al Japó. El cas és que a Red Bull no li val amb guardons ni nomenaments, necessita punts que, al final de la temporada, seran diners. El negoci és el negoci i, de moment, la firma de les begudes energètiques no toca de mig a mig, o almenys amb el seu segon nom. Bàsicament, perquè ha venut la seva ànima al diable i el diable és Verstappen.

Max Verstappen Japón 2025 / Foto: Europa Press
Max Verstappen, celebrant la seva victòria al GP del Japó / Foto: Europa Press

Ja ho deia el propi Helmut Marko a Zandvoort 2024: "Vam fer un gir equivocat en algun moment i el cotxe es va convertir en una bèstia que només Max Verstappen pot domar". Les paraules de l'assessor de Red Bull tenen cada cop una ombra més allargada, i és que, després de carregar-se Checo Pérez, el qui era el tercer pilot més experimentat de la graella de 2024, ho han fet en qüestió de dues setmanes amb un rookie i ara és Tsunoda qui, tot i ser el pilot del dia, no comença amb bon peu.

Max Verstappen i la sensibilitat del Red Bull

Mentre Tsunoda ha cremat la seva primera data al calendari amb els colors de Red Bull, Verstappen ha completat una actuació sublim per mantenir a ratlla els McLaren. Els homes de l'escuderia britànica tenien força més ritme que el neerlandès, però entre el problema dels cotxes papaya a l'hora de rodar en aire brut i que Verstappen, a cada pas per la xicana, ficava dues o tres dècimes als seus perseguidors, Norris no ha pogut fer altra cosa que acceptar que 18 punts eren el màxim botí al qual podia aspirar al Japó.

Aquesta diferència de temps en només una frenada és un rèdit que no existeix en el món de la F1 entre dos cotxes en igualtat de condicions. Aquest fet parla molt de la sensibilitat i agressivitat de la conducció de Verstappen i de com de fet a mida per a ell està aquest Red Bull, això sí, en detriment de qualsevol que s'assegui a l'altra unitat. Tant és així, que en els darrers 11 Grans Premis, Verstappen ha sumat 195 punts i els seus companys d'equip — Checo Pérez, Lawson i Tsunoda — tan sols 9.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!