7,5 quilòmetres. Aquesta és la distància que separa el Parc dels Prínceps, l'històric estadi del Paris Saint-Germain, del bufó Estadi Sébastien-Charléty, la casa del París FC, un club modest que no guarda simpaties amb el gegant PSG, al qual només s'ha enfrontat en 2 ocasions, en el campionat 78/79. I és que no és casualitat que l'escut d'ambdós clubs sigui molt semblant, amb la Torre Eiffel com a emblema. Ambdós van ser el mateix club, entre 1970 i 1972, moment en què es van escindir. I fins avui.

És curiós que és en un país tan centralitzat com França, el gran dominant fins a l'entrada del Qatar en el PSG mai no va ser un equip de París. El Saint-Étienne, el Girondins de Burdeos, l'Olympique de Marsella i l'Oympique de Lió van tenir les seves etapes de glòria. En els 90, Canal + va intentar rellançar el PSG, amb un èxit relatiu, fins a l'arribada dels milions infinits del Qatar, que s'han traduït en 10 de les últimes 13 lligues, un domini aclaparador que sembla impossible de contrarestar.

Paris Stade Sébastien Charléty
L'Estadi Sébastien-Charléty, casa del París FC / Foto: Wikimedia Commons

Red Bull, a donar ales al París FC

Tot pot canviar, però, en un futur no molt llunyà, per l'entrada en l'equació de Red Bull. Fa moltíssims anys que la gegantina empresa austríaca de begudes energètiques inverteix en esport, tant de masses com extrems, des de la Fórmula 1 fins al vol sense motor. I el futbol s'ha convertit en una pedra angular. Primer va ser el Red Bull Salzurg i després el Red Bull Nova York, per després doblar l'aposta amb el Red Bull Leipzig, un equip que el 2009 va començar en les categories regionals d'Alemanya i que el 2016 ja estava a la Bundesliga, per acabar a la 2a posició i classificar-se per a la Champions League.

I el següent pas de Red Bull és França i el seu aterratge serà, ni més ni menys, que a París, a l'Estadi Sébastien-Charléty, a 7,5 quilòmetres del Parc dels Prínceps. L'empresa austríaca ha entrat amb força en l'accionariat del París FC, que pretén créixer el més amunt possible. A diferent del Leipzig, el club parisenc està a la Ligue 2, de la qual és el líder, per la qual cosa la seva arribada a l'elit té tots els números de ser molt més ràpida. A més, la injecció econòmica serà important.

Antoine Arnault, nou president del Paris FC / Foto: EFE
Antoine Arnault, nou president del Paris FC / Foto: EFE

Louis Vuitton, Dior, Möet... el luxe arriba al París FC

I és que el projecte no és com per agafar-s'ho de broma. Darrere del París FC, a més de Red Bull, hi ha la família Arnault, la més rica de França i una de les fortunes més importants del món, gràcies al seu control de l'imperi del luxe LVMH, que controla marques com Louis Vuitton, Dior, Möet, TAG Heuer o Tiffany&Co. L'encarregat de dirigir el projecte serà Antoine Arnault, un dels fills del patriarca Bernard Arnault, sota el paraigua de Financiere Agache, que gestiona els interessos de la família fora de LVHM. "Creiem que hi ha lloc per a un altre club a París que tingui una altra filosofia", ha afirmat el nou president, en clara referència al PSG.

El pla està clar. Agache s'encarregarà de la gestió econòmica i Red Bull de l'esportiva. "Agache pretén aportar al club la seva visió empresarial i tot el seu saber fer en matèria de desenvolupament econòmic i influència de marca a llarg termini. Red Bull s'implicarà principalment en la dimensió esportiva en un paper d'assessor, ja es tracti de reforçar la detecció de joves talents capaços d'incorporar-se al centre de formació o de captar els millors perfils capaços d'impulsar la competitivitat dels primers equips masculí i femení".

Jürgen Klopp Liverpool / Foto: EFE
Jürgen Klopp, en la seva etapa en el Liverpool / Foto: EFE

Jürgen Klopp, figura clau

Una de les figures importants del projecte serà Jürgen Klopp, que després de deixar el Liverpool va fitxar per Red Bull, com a Director d'Operacions de Futbol. L'alemany tindrà un paper protagonista al París FC, al costat de l'exdavanter Mario Gómez, els primers cromos d'un projecte que apunta alt.

A tot això s'afegeix el caràcter popular del club que, per exemple, no cobra entrada per accedir a l'estadi. Arnault ja ha deixat caure que aquesta situació canviarà si l'equip ascendeix la Ligue 1, encara que una part de l'aforament tindrà preus populars.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!