La Silly Season de 2025 ja ha començat i, encara, no ha iniciat el Mundial de 2024. L'any que ve multitud de pilots acaben els seus contractes amb els seus respectius equips i això ja genera el primer rum-rum a la graella. Tanmateix, el recent anunci oficial del fitxatge de Lewis Hamilton per Ferrari, per a 2025, i el seu conseqüent adeu de Mercedes, ha avivat encara més els rumors i ha engegat els motors d'un mercat de fitxatges que promet ser molt emocionant i deixar-nos autèntiques bombes.
Un dels grans, el que més més ben dit, damnificats per l'arribada de l'heptacampió del món a la Scuderia no és un altre que Carlos Sainz. El de Stevenage ha desplaçat el madrileny que, de moment, té el seu futur en la Fórmula 1 en l'aire. De moment, el '55' correrà el 2024 amb els de Maranello amb la incertesa de què serà d'ell l'any que ve, perquè se li acaben les opcions. Amb les places de McLaren tancades, i per decomptar, la porta de Ferrari, a Red Bull també l'han descartat, perquè prefereixen Fernando Alonso.
Red Bull pregunta a Verstappen per Fernando Alonso...
L'asturià ha decidit esperar per afrontar la seva renovació amb Aston Martin, que acaba a finals de 2024, conscient que l'estabilitat de la graella ha canviat amb la decisió de Hamilton. I a Milton Keynes estan molt pendents de la decisió del bicampió del món, a qui veuen com el company ideal de Max Verstappen per formar una dupla de somni i continuar permetent elevar el nivell de la seva escuderia. Un fet que ja li haurien preguntat al neerlandès, que tindrà a la seva mà el veredicte final sobre qui serà el seu company l'any que ve, perquè Checo Pérez no convenç.
Tot això, enmig d'una petita crisi interna a la marca de la beguda energètica, pel cas Christian Horner, que podria fer-ho saltar tot pels aires. Els mitjans parlen sobre dos suposats bàndols, Marko-Verstappen i Horner-Newey, una disputa de la qual pot dependre la línia que adquireixi l'equip austríac. Adrian Newey, el gran guru de la Fórmula 1 sempre ha expressat el seu pesar per no haver pogut compartir equip amb l'asturià, i el seu desig de poder fer aquest somni realitat, i viceversa.
No obstant això, amb tot aquest embolic, Newey, que sempre ha dit voler acabar la seva carrera a Red Bull, també podria canviar d'aires. Tot això suposa que la Fórmula 1 tal com la coneixem, canviï, i és que la marca que aconsegueixi els serveis de Newey, si aquest acaba sortint, té molt terreny guanyat. Una situació que no ha passat desapercebuda per a Fernando Alonso, que ja ha estat temptat pels de Milton Keynes en més d'una ocasió, i que està centrat en el rendiment del AMR24, que es presenta demà dilluns 12 de febrer.
... mentre Mercedes també s'interessa en ell
Però, com a gran llegenda que és, Fernando té més opcions. Toto Wolff ha pensat en ell per lliurar-li un altre dels seients més cobejats de la graella, més enllà del de Red Bull, el de Mercedes. El director executiu de Mercedes, després de l'adeu de l'heptacampió del món, va assegurar que cabia la possibilitat de fer una cosa arriscada, escometent el fitxatge d'algun pilot veterà, referint-se clarament al bicampió del món espanyol. A més de ser l'opció més lògica, d'aquesta manera, Wolff podria venjar-se de Hamilton.
Un fet que tampoc no ha passat desapercebut a ulls del d'Oviedo, que en cas de rebre una oferta dels alemanys, probablement acceptaria de bon gust. Malgrat la clara progressió d'Aston Martin, anar a Mercedes serà un salt en la seva carrera, ja que les fletxes platejades podrien facilitar-li un monoplaça molt més competitiu.