Carlos Sainz ja ha revelat en un comunicat que hi haurà notícies sobre el seu futur quan "correspongui", però l'única realitat és que, en finalitzar aquesta temporada amb Ferrari i amb ella el seu contracte, l'espanyol ja no vestirà de vermell de cara al pròxim curs. Serà Lewis Hamilton qui ocupi el seu seient i formi binomi amb Charles Leclec a partir del mes de març de 2025, però mentrestant, Sainz haurà de buscar-se equip de manera simultània a la seva darrera temporada a Maranello.
En aquest sentit, l'espanyol té un mar de possibilitats al davant seu, però no totes elles són fàcils. Començant per la més ambiciosa, Red Bull, tot depèn de la temporada de Checo Pérez. El mexicà, com tants altres pilots de la graella, acaba contracte al mes de desembre d'aquest any i, tal com han assegurat des de la mateixa firma austríaca, la seva renovació dependrà dels seus registres durant aquesta temporada.
Mercedes, l'altra alternativa de nivell
A banda de la finestra entreoberta d'un Checo molt discutit durant 2023, hi ha, evidentment, la de Mercedes. La marca de l'estrella perd el seu màxim puntal amb Hamilton, quedant d'aquesta manera una vacant a la seva alineació. En aquest sentit, el més lògic és que Toto Wolff busqui un nom de la categoria de l'heptacampió britànic per tal de substituir-lo, però, a banda de Max Verstappen (el fitxatge del qual seria impossible), només té l'opció Fernando Alonso.
Sainz també és una opció per a Mercedes, però, certament, no hi ha ni punt de comparació a nivell mediàtic entre l'espanyol i Lewis Hamilton. Sigui com sigui, Carlos ha demostrat durant la darrera temporada que està a un molt bon nivell i que està sobradament capacitat per competir amb els millors. Per aquesta raó, Mercedes, almenys, s'ha de plantejar la seva arribada.
Aston Martin, Alpine i Sauber, altres alternatives
Evidentment, si Carlos Sainz recala a Mercedes, és una gran notícia per a ell, però si ho fes Fernando Alonso, seria el seient d'un Aston Martin el que quedaria lliure per a ell. A Apline també hi ha moltes possibilitats. Pierre Gasly i Esteban Ocon tenen una relació molt tensa i ambdós acaben contracte després d'Abu Dabi 2024. Difícilment renovaran els dos, però, evidentment, passar de Ferrari a Alpine és una passa enrere. Amb tot, la via de futur més comentada per a Carlos Sainz és la seva arribada a Sauber, aquest any sota el nom d'Stake F1. El cas és que, ja el 2026, Audi assumirà el 75% de les accions de l'equip i, per tant, també el seu nom i la seva imatge. Per això, i sent Carlos Sainz pare també membre d'Audi al Dakar, és una alternativa molt raonable.