Cursa històrica i increïble a Interlagos per la pluja, pels avançaments, pels accidents i pels canvis de posició constants. I Max Verstappen, sortint des de la 17a posició, ha acabat ballant sobre l'aigua i amb una victòria de rècord, la segona millor remuntada de la Fórmula 1 moderna. Decepció de Lando Norris, pràcticament acomiadant-se del títol de F1. I podi per als dos Alpine, d'Esteban Ocon (2n) i Pierre Gasly (3r). Fernando Alonso ha acabat fora dels punts i Carlos Sainz ha hagut d'abandonar després de patir un accident.
Accidents, diluvi, safety car i bandera vermella a Interlagos
Cursa accidentada i molt incerta des de l'inici. Amb la pluja caient i la tempesta amenaçant, Lance Stroll ha tingut el primer accident de la cursa a la volta de formació, que l'ha obligat a abandonar i també ha suposat l'avortament de l'inici previst de la cursa. Segona volta llançada, però amb queixes de Max Verstappen, sortint des de la 17a posició, perquè Lando Norris i els primers classificats havien arrencat amb els semàfors en taronja. Tot i això, després d'uns minuts plens d'incògnites, ha començat la cursa sense més incidents.
El que sí ha destacat és la passada de George Russell a Norris per liderar la cursa després de la primera frenada. Però també per la increïble primera volta de Verstappen, remuntant 6 posicions i situant-se en 11è lloc. Però això no ha estat tot perquè el campió neerlandès ha anat remuntant fins a ser 8è a la setena volta, just per davant d'un apagat Fernando Alonso. Un altre dels pilots destacats estava sent Yuki Tsunoda, tercer classificat després d'aprofitar-se de la graella tan canviada i de la complicada situació de l'asfalt. Carlos Sainz, sortint des del pit lane, s'ha arribat a situar 13è a la desena volta, just abans d'una sortida de pista que li ha fet perdre algunes posicions.
El circuit, molt delicat, ha arribat a ser una pista de patinatge després del virtual safety car per l'accident de Nico Hulkenberg a la volta 28. Ha arribat el diluvi a Interlagos i els pilots han patit de veritat. Sense veure gairebé res des de dins del cockpit, la cursa s'ha convertit en un exercici de supervivència. Amb les condicions de conducció sent gairebé impracticables, ha aparegut un nou safety car, que finalment ha passat a ser bandera vermella a la volta 33 després d'un aparatós accident de Franco Colapinto. I els més beneficiats han estat els tres pilots que no s'havien aturat, el líder Esteban Ocon, el segon Max Verstappen i el tercer Pierre Gasly.
L'ascens de Max Verstappen i la caiguda de Lando Norris
I la cursa s'ha reprès després d'una estona al carril de boxes, ja sense Hulkenberg després de veure bandera negra per reincorporar-se amb l'ajuda d'assistència a la pista. Però el reinici ha estat encara més accidentat, amb Guanyu Zhou i Oliver Bearman sortint llarg en un revolt quan encara estava el cotxe de seguretat. I Norris i Charles Leclerc també han anat llarg en trams on l'acumulació d'aigua era protagonista. Però un nou accident, aquesta vegada de Sainz a la volta 39, ha acabat amb un nou cotxe de seguretat.
I a la represa Verstappen per fi ha pogut avançar Ocon per liderar la cursa i navegar en busca de la victòria i mig sentenciar el Mundial de F1. Més enrere, en un podi sorprenent per ser completat pels dos cotxes Alpine, Norris ha anat acumulant errades... sortides de pista, descontrol total... i ha perdut posicions. Igual que Alonso, que ha anat a la gespa, tenint una virolla, i situant-se en última posició.
I en assecar-se una mica la pista, Verstappen s'ha acabat emportant la victòria després de sortir des de la 17a posició i de gairebé 2 hores i mitja de cursa. El podi l'han completat els Alpine d'Estaban Ocon i Pierre Gasly, mentre que Norris ha acabat a la 6a posició. Alonso, 14è i fora dels punts, ha reconegut haver patit molts dolors d'esquena per culpa del cotxe i de la irregular pista d'Interlagos.
I a falta de tres curses per acabar el campionat, Verstappen ho té tot de cara per revalidar el títol de campió del món. I, a sobre, amb punt extra per marcar la volta ràpida al Brasil i completant la segona millor remuntada de l'època moderna empatant amb Kimi Raikkonen al Japó 2005 i per darrere de Rubens Barrichello a Alemanya 2000 (del 18è a la victòria).
Resultat de la cursa del Gran Premi del Brasil 2024 de F1
Pilot | Escuderia | Temps | |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull | 38'04,563" |
2 | Esteban Ocon | Alpine | +3,141" |
3 | Pierre Gasly | Alpine | +10,484" |
4 | George Russell | Mercedes | +12,230" |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | +13,699" |
6 | Lando Norris | McLaren | +16,245" |
7 | Yuki Tsunoda | RB Honda | +19,447" |
8 | Oscar Piastri | McLaren | +20,611" |
12 | Liam Lawson | RB Honda | +27,276 |
13 | Lewis Hamilton | Mercedes | +27,604" |
14 | Fernando Alonso | Aston Martin | +27,604" |
Carlos Sainz | Ferrari | Abandona |