Aston Martin ha tocat sostre. El pas de gegant que ha donat aquest any en el mundial de Fórmula 1 gràcies, en gran part, a Fernando Alonso impedirà que els britànics puguin créixer al mateix ritme de cara a la pròxima temporada. La il·lusió al principi de la campanya 2023 es va apoderar de tots els aficionats al Nano i del mateix equip de Silverstone, que va veure com l'asturià va estar molt a prop de batre Max Verstappen, sobretot a Mònaco, on només una mala elecció de pneumàtics va evitar la 33.

Tanmateix, aquell inici, que va ser el gran afavoridor de l'excel·lent mundial de Magic, en el qual va obtenir la majoria dels podis (8 en total, amb terceres i segones posicions) va ser un oasi en un desert que va suposar el tram final de temporada. Mentre la resta d'escuderies aconseguia evolucionar els seus monoplaces, l'equip de Lance Stroll i Fernando Alonso anava en clar descens, la qual cosa va suposar una davallada de rendiment, en una dinàmica que, pel que sembla, es repetirà la pròxima temporada.

Fernando Alonso i Lance Stroll s'abracen / Foto: Europa Press

Aston Martin ha tocat sostre

I és que, per molt que ens dolgui, les veritats, en moltes ocasions, couen, i molt. Les últimes declaracions llançades pel cap de rendiment d'Aston Martin, Tom McCullough, no conviden l'optimisme ni suposen, ni de bon tros, un motiu d'alegria per als dos pilots de l'escuderia britànica.

Si bé és cert que Lance Stroll, als seus 24 anys, té una llarga carrera al davant, les opcions de Fernando Alonso cada vegada són menys. I és que el 2024, just quan expira el seu contracte amb l'escuderia de Silverstone, apunta a ser l'últim any del bicampió del món en la categoria.

Tom McCullough, cap de rendiment d'Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden

I, precisament, després de viure un final de temporada turbulent, ha rebut una notícia molt negativa. "Si haguéssim de fer el mateix salt ara, ens en posaríem bastant per davant de Red Bull, la qual cosa no succeirà. No crec que els marges vagin a ser massa grans entre tots els equips", va apuntar McCullough en una entrevista a MotorSport.

Fernando Alonso no tindrà una retirada somiada

Per entendre les paraules del cap de rendiment d'Aston Martin cal remuntar-se a la temporada de 2022, amb Stroll i Sebastian Vettel als comandaments del monoplaça verd. Aquella campanya els de Silverstone només van sumar 55 punts. Aquest any, 2023, la marca verda ha sumat 280 punts, una diferència abismal, sustentada per Fernando Alonso, que enalteix la importància de l'asturià al seient de l'AMR23.

Fernando Alonso celebrant el podi de Brasil / Foto: EFE - Sebastiao Moreira

No obstant això, segons es desprèn de les paraules de Tom McCullouhg, no sembla que el cotxe de 2024 vagi a experimentar una gran evolució que permeti al d'Oviedo lluitar pel seu tercer mundial, ni tan sols per la victòria 33. Molts esperaven que Aston Martin li brindés un monoplaça a Alonso que li donés l'oportunitat d'apropar-se a Max Verstappen, però no serà possible.

Per a acabar-ho d'adobar, en els tests de postemporada, a Abu Dhabi, tampoc no s'estan veient brots verds per a l'asturià i el canadenc, un altre motiu de pes que fa preveure que Fernando Alonso no tindrà una retirada somiada, ni amb magnificència.