El seient de la moto que acompanyarà Pecco Bagnaia de cara a la pròxima temporada està més calent que mai. Enea Bastianini deixarà el seu lloc a un dels tants aspirants que anhelen una de les dues millors motos de la graella, però tot apunta que el rànquing s'ha acotat i que ara són únicament dos homes els grans candidats.

El primer d'ells és l'actual líder del mundial, Jorge Martín. El madrileny està mostrant la seva versió més competitiva durant la present temporada i, el que és encara més important, està sabent ser regular. Aquest fet està sent clau per tal que l'espanyol de Pramac Racing estigui aprofitant els zeros que està sumant un Bagnaia que ja el comença a veure a una distància considerable en la general. I pel que fa a l'altre candidat, com no podria ser d'una altra manera, Marc Márquez.

Marc Márquez, celebrant el seu podi amb Gresini Racing a Le Mans / Foto: EFE

Marc Márquez va a més

El de Cervera era un dels principals al·licients d'aquesta temporada i de quina manera està justificant aquest hype. El seu inici amb Gresini no va ser precisament el somiat per l'hexacampió de MotoGP, però, de mica en mica, el pilot català ha anat reduint diferències amb la seva nova moto fins a arribar a aquest cap de setmana en què ja és directament candidat a la victòria.

Marc Márquez busca al circuit de Barcelona-Catalunya una primera victòria de somni amb els seus nous colors. Fa cosa d'un mes, el '93' no entrava en les apostes ni dels més optimistes, però el seu rendiment va clarament a més i Jerez i Le Mans van ser dues demostracions més que el que ha guanyat 8 mundials com a professional té la mateixa fam de títols que tenia de rookie.

Marc Márquez, celebrant el seu segon lloc a Le Mans amb els colors de Gresini Racing / Foto: EFE

La marca Marc Márquez i el que significaria un nou pas en la seva carrera

Per aquesta raó, no només és Ducati qui es planteja fer el salt amb ell a la moto de fàbrica, sinó que KTM també es planteja fer-li un lloc, en aquest cas, a la plaça de Jack Miller. Sense anar més lluny, en la primera de les opcions, la de Ducati, deia Rubén Xaus a Dura la Vita que "Martín té 10 anys de carrera esportiva al davant. Però ni Martín ni Pecco junts venen allò que ven Márquez".

Sens dubte, tot i no ser el quid de la qüestió, ja que aquest és la performance a pista, és un factor que es té molt en compte, sobretot a KTM. Sigui com sigui, no sembla que vagin a transcendir notícies congruents fins passat el GP de Catalunya o, com a màxim, després de Mugello. Aquesta seria la data marcada en vermell per Ducati per prendre una decisió, valgui la redundància, decisiva.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!