Continuen fent-se públiques certes pràctiques dutes a terme per Josep Maria Bartomeu durant el seu mandat al capdavant del FC Barcelona. Després de les investigacions internes que es van produir des que Joan Laporta el succeís en el càrrec, s'ha anat publicant més informacions sobre això, i la més recent fa referència a les diferents quantitats que el Barça pagava a diferents periodistes i mitjans de comunicació en concepte de publicitat.
Les ràdios no van cobrar de Bartomeu
Ha estat el programa radiofònic 'Qué T'hi Jugues', de la Cadena SER, qui ha detallat els diferents ingressos que Josep Maria Bartomeu, quan era president de l'entitat barcelonista, va autoritzar pagar. El presentador del programa, Sique Rodríguez, començava explicant que aquests pagaments eren perquè els mitjans publicitessin els partits del primer equip i de les seccions, o vendes d'entrades o marxandatge, per exemple.
Ha assegurat que no han detectat que cap dels pagaments fos il·legal, però n'hi ha de sorprenents. I ha prosseguit dient que hi ha dos tipus d'acords: els d'intercanvi; és a dir, sense diners pel mig i per publicitat en ambdues direccions o per entrades per als partits i els que sí que impliquen un pagament econòmic.
Han estat els periodistes Sergi Escudero i Adrià Soldevila, els encarregats de destapar el Barçagate, qui han explicat, per exemple, que els acords d'intercanvi els tenien les emissores radiofòniques: la Cadena SER, RAC1, Cadena COPE i Onda Cero. Les ràdios no tenien ingressos per aquests acords que, per exemple, el de la SER, estava valorat en 42.600 euros. Però dins de les ràdios cal centrar-se en el cas de Radio Kanal Barcelona (RKB).
Els ingressos més alts, per a Marçal Lorente
Es tracta d'una ràdio local sense mesurador oficial d'audiència, i el més cridaner és que els acords són amb l'empresa del periodista Marçal Lorente, i no amb la cadena. Soldevila parla d'uns pagaments de 50.000 euros anuals entre 2015 i 2020 i de 70.000 per a la temporada 2020/21.
Sobre els diaris en paper, disposen d'un contracte d'inserció publicitària el Mundo Deportivo, l'Sport, La Vanguardia i El Periódico. Els ingressos van des dels 50.000 euros als 175.000 euros, sent les xifres més altes per als diaris esportius, i les més baixes per als d'informació generalista.
Acords amb mitjans digitals i televisions
En els mitjans digitals, s'especifica un acord encara vigent fins al juny de 2022 amb el grup Crònica Global Media pel seu diari esportiu Culemanía, per valor de 25.000 euros, i al propi grup, per 35.000 euros, a excepció de la temporada 2018/19, quan va ser de 45.000 euros. A més, també es van pagar 8.000 euros anuals a El Triangle i uns altres 20.000 a Diario Gol, encara que ambdós contractes estan sense vigència des del 2018.
I finalment, amb les televisions només queda un contracte vigent. És amb l'empresa Free Numbers, que produeix el programa 'Rondeando', que presenta Albert Lesán ara a 8tv, i que ascendeix a 20.000 euros anuals. L'acord va començar quan el programa es deia 'El Curubito' i s'emetia a Teve.cat.
En definitiva, molts noms i moltes xifres. Es pot recordar que els acords explicats no són il·legals, per molt que puguin sorprendre algunes quantitats o destinataris dels esmentats ingressos.