Àlex Márquez ja té definit el seu futur. L'equip Gresini Racing, satèl·lit de Ducati, serà la nova destinació del dos vegades campió del món. D'aquesta manera, abandona el filial d'Honda, per ser el company de Fabio di Giannantonio durant les dues pròximes temporades. Així doncs, el pilot de Cervera, canvia d'equip per tercera vegada en els quatre anys que porta a MotoGP.
Álex Márquez vol tornar a ser competitiu
Amb aquest canvi, un més dels molts que s'esperen a la graella de la categoria reina, Àlex surt de l'òrbita del seu germà Marc Márquez. Viure a l'ombra del nou vegades campió del món no és fàcil i aquest canvi d'aires pot suposar un abans i un després per al petit dels Márquez.
El pilot de 26 anys va pujar amb Honda a MotoGP, encara que el fitxatge de Pol Espargaró per Honda va suposar que Àlex anés a LCR el 2021 i 2022. Dues temporades i mitja ha passat Márquez a l'equip de l'ala daurada, que han estat massa difícils per a un Àlex Márquez que només ha aconseguit dos podis, un a Le Mans i un altre a l'Aragó, ambdós el 2020.
El pilot català vol recuperar la motivació i arriba a Gresini Racing per substituir Enea Bastianini, que podria córrer amb l'equip oficial de Ducati per a la temporada 2023. Després de fer-se oficial el seu fitxatge, Àlex Márquez ha mostrat la seva felicitat i ha reconegut que "era crucial per a mi canviar per a recuperar el mateix tipus de motivació que tenia quan vaig pujar a aquesta categoria", a més d'agrair a Nadia Padovani, propietària de l'equip, la confiança mostrada en ell.
🔥Our 2023 MotoGP line-up 🔥 #GresiniRacing #GresiniFamily pic.twitter.com/NSWevnxGGI
— Gresini Racing (@GresiniRacing) June 26, 2022
Canvi de cromos a la graella de MotoGP
El moviment que ha portat Àlex Márquez a Gresini no és l'únic i se n'esperen molts més. De fet, ha arribat per substituir a Bastianini que podria córrer amb Ducati la temporada 2023. El fet que l'italià pugui fitxar per l'equip oficial, implica la sortida de Jack Miller a KTM, que ja ha anunciat l'arribada de l'australià per a la següent campanya. Així doncs, amb l'arribada de Miller i la renovació de Brad Binder, Miguel Oliveira sortirà de l'equip austríac.
Sense cap dubte, el 2023 estarà marcat per l'absència de Suzuki, que va anunciar la seva retirada de la competició per a la pròxima temporada. D'aquesta manera, tant Joan Mir, campió del món al 2020, com Àlex Rins, no tenen moto per l'any que ve i el seu futur continua sent una incògnita.
Pol Espargaró, que no ha pogut competir a Assen per problemes físics, també té el seu futur en l'aire. El català no ha renovat amb Honda, que podria estar buscant un nou company per quan Marc Márquez torni a la competició després de la seva operació d'espatlla. Estem a la meitat de la temporada 2022 i els equips ja van perfilant els seus pilots per a l'any següent, tanmateix, el futur de molts pilots està encara per resoldre.