Era un episodi sense precedents a la ciutat de Barcelona i ni molt menys ha decebut la quantitat de massa social que no ha volgut perdre-se'l. L'Ajuntament de Barcelona, juntament amb la F1 i el Circuit de Barcelona-Catalunya, feien de la setmana en què el 'Gran Circ' arribava a la capital catalana un autèntic festival d'aquest esport. Amb un Fan Zone obert al públic des d'aquest dilluns, Plaça Catalunya es convertia en el bressol mundial de la Fórmula 1. No obstant això, el moment àlgid de la gran acollida per part de la ciutat al Gran Premi estava marcat en vermell en hora i data per aquest dimecres. A partir de les 18 hores, els propis monoplaces han rodat pels carrers de la ciutat, inundant-la de fans de totes les edats que no han volgut perdre l'oportunitat de veure els seus ídols de prop.

Road Show Barcelona / Foto: Europa Press
Carlos Sainz, durant el 'Road Show' de Barcelona / Foto: Europa Press

Carlos Sainz abandera una exhibició amb empremta local

Com no podria ser d'una altra manera, Carlos Sainz abanderava l'alineació dels principals protagonistes, però cadascun d'ells cobrava un al·licient important durant la tarda d'aquest dimecres. Primerament, i en aquest ordre han anat rodant sobre l'asfalt del Passeig de GràciaPedro de la Rosa era una de les grans cares conegudes. El mànager d'Aston Martin i expilot de Fórmula 1 era un dels ídols de l'afició local, no només per la seva trajectòria, sinó pel famós Trío Calavera que conforma com a comentaristes juntament amb l'enginyer Toni Cuquerella i el periodista Antonio Lobato. Naturalment, ha conduït un cotxe de la marca britànica en què també ha regalat donuts a l'afició.

Després del barceloní, Mari Boya ha estat un altre dels catalans a fer vibrar el públic. En el seu cas, el pilot sabadellenc ho ha fet a bord del monoplaça de Campos Racing de Fórmula 3. El pròxim torn ha estat pel tercer pilot local de la tarda: Pepe Martí. També barceloní, ha conduït el cotxe amb què correrà aquest pròxim cap de setmana. Ha catalogat com a "somni" poder pilotar pels carrers la seva ciutat, però no ha pogut adornar-se com ho han fet els seus companys perquè havia de cuidar el motor del seu cotxe.

Jack Doohan i Carlos Sainz posen a prova un F1 pel Passeig de Gràcia

La vetllada automobilística ha anat apujant el caixet a mesura que avançava la tarda, però, sens dubte, el moment més esperat ha estat quan els pilots de la categoria daurada han saltat a escena. L'australià Jack Doohan, pilot suplent d'Alpine, ha recordat als més nostàlgics com sonaven aquells motors V8, rodant amb el Lotus E20 de 2012. Carlos Sainz, per la seva part, ha fet menys soroll amb l'F1-75 híbrid amb què Ferrari va competir l'any 2022, però no deixava de ser l'actor més esperat per les 38.000 persones que la Guàrdia Urbana ha xifrat als carrers del centre de Barcelona aquest dimecres.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!