El Barça continua sense poder eliminar del tot els problemes econòmics que porta arrossegant durant els últims anys. Joan Laporta, en la seva segona etapa al capdavant del club blaugrana, va heretar una situació dramàtica, que després d'alguns anys d'austeritat, va millorant de forma gradual. Les palanques han estat necessàries per poder continuar millorant l'equip, però el treball de l'àrea de màrqueting del club, juntament amb els components que formen l'estructura econòmica, ha estat també molt important.

El Barça, a la recerca de nous ingressos

L'acord amb Spotify, més enllà de les xifres financeres, sembla ser un encert en tots els sentits, i la marca del Barça va creixent any a any. Ara bé, el club blaugrana té clar que això és només el començament per tornar a ser aquell club que encara els mercats de fitxatges sense urgències, amb la potestat de poder lluitar pels millors futbolistes del món. I en aquest sentit, segons ha explicat el diari SPORT, una de les maneres que està estudiant la directiva de Laporta per continuar tenint beneficis és renegociar la marca que vesteix la samarreta.

Frenkie de Jong, disputant un Gamper amb la samarreta de Spotify / Foto: Europa Press

El contracte que té actualment el Barça amb Nike té una vigència fins a l'any 2028. Josep María Bartomeu va acceptar aquesta oferta durant l'estiu de 2016, que aportava 155 milions d'euros per temporada. Una xifra considerable, però que, després de gairebé 8 anys, està quedant curta. El club culer és un dels equips que té més aficionats del món i els seus ingressos gairebé no s'han vist afectats per la marxa de Leo Messi, una demostració que la marca segueix més viva que mai.

Renegociar el contracte amb Nike o explorar noves vies

Per tots aquests motius, en el Barça estan disposats a escoltar noves ofertes. Segons la font esmentada anteriorment, marques com Puma ja s'han apropat al club barceloní per saber si estaven disposats a escoltar noves ofertes i trencar relacions amb la multinacional nord-americana, amb qui porten junts des del 1998. Tot i així, encara no s'ha parlat de xifres específiques, ja que la màxima prioritat és firmar un nou contracte amb Nike.

Ilkay Gündogan, decebut durant el passat Barça - Reial Madrid / Foto: EFE - Quique García

Faltarà veure quina és l'actitud de la prestigiosa marca, que té la paella pel braç, puix que té un contracte firmat, però el Barça ha d'apropar postures amb ells en els mesos vinents per continuar millorant la situació financera del club. Encara sembla ser lluny veure la samarreta blaugrana amb una altra marca que no sigui Nike, tanmateix, sembla evident que el club barceloní farà tot el possible per tenir un contracte que s'adapti més a la realitat vigent del club.