L'acord entre el Barça i Spotify és molt més que un mer patrocini esportiu. La marca sueca de reproducció de música en línia i el club barcelonista tenen pensat implementar moltes estratègies que facin d'aquesta sinergia una cosa beneficiosa per a ambdues parts, i si Joan Laporta va anunciar fa uns dies que, en les properes setmanes, Spotify també podrà trobar-se en català, ara han decidit fer un gir sorprenent i eliminar el logo de la part frontal de la samarreta perquè, en el Clàssic d'aquest diumenge al Santiago Bernabéu el seu lloc l'ocupi l'emblema de Drake, primer cantant en assolir els 50.000 milions de reproduccions a l'esmentada plataforma.

Drake apareixerà al lloc de Spotify durant el Clàssic d'aquest diumenge

Així, serà la primera vegada que el Barça canviï el logotip del seu patrocinador principal pel d'un artista, en una de les diverses accions que formen part de la col·laboració entre ambdues entitats. "Spotify cedeix així aquest espai privilegiat a la samarreta de joc, com a part d'una acció que s'emmarca en el 'partnership' amb el club i que s'inclou entre les activitats que es duran a terme dins de l'aliança d'ambdues marques per oferir experiències innovadores per als fans del futbol i alhora ajudar a arribar a nous públics a través de la música", explica el Barça en un comunicat.

En els laterals, la samarreta amb la qual el Barça escalfarà; al centre, amb la que jugarà / Foto: Europa Press

Amb aquesta novetat, els milions d'espectadors que segueixin l'anhelat Clàssic contra el Reial Madrid (diumenge a les 16:15h) veuran en el centre de la samarreta blaugrana la silueta d'un mussol, que no és cap altre que el logotip de la marca impulsada pel raper canadenc, guanyador de quatre premis Grammy. "Posant el logo de Drake al davant de la samarreta, el Barça i Spotify volen celebrar la fita aconseguida pel cantant, en ser el primer artista en aconseguir 50.000 milions de reproduccions de les seves cançons a la plataforma", destaca el Barça.

El raper canadenc, un enamorat dels seus Toronto Raptors i aficionat del Barça

A més, durant l'escalfament, està previst que els jugadors del Barça vesteixin una altra versió especial de la indumentària, amb el nom de Drake a l'esquena i el número 50 i, aquesta vegada sí, amb el logotip de Spotify a la part frontal de la samarreta, com ja lluu des d'aquest principi de temporada.

La relació de Drake amb l'esport no és nova. És un habitual en els partits dels Toronto Raptors de l'NBA, on de vegades ha arribat a protagonitzar enganxades amb jugadors rivals, sobretot la temporada que els canadencs es van emportar l'anell. A més, no és la primera vegada que l'artista es vesteix amb la samarreta del Barça, com ja va fer a les seves xarxes socials fa uns mesos.