La polèmica amb el penal anul·lat a Julián Álvarez en la tanda que va decidir l'eliminatòria de vuitens de final de la Champions League creix a mesura que passen les setmanes. El passat divendres, la Unió Internacional de Penyes de l'Atlètic de Madrid va publicar un informe pericial que evidenciava una possible manipulació del vídeo que la UEFA va utilitzar per justificar la decisió d'anul·lar la diana del futbolista argentí. Un informe que no va tardar a fer la volta al món i que ara rebrà el suport d'un nou estudi que també assenyalaria una anomalia en l'esmentat vídeo de la màxima competició europea.
Un nou informe evidencia anomalies en el vídeo de la UEFA
I és que segons ha avançat el diari Mundo Deportivo, Señales de Humo, una organització afí a l'Atlètic de Madrid, publicarà en els pròxims dies un nou informe que avala la mateixa tesi que la de la Unió Internacional de Penyes de l'Atlètic de Madrid. En aquest cas, ha estat sol·licitat a la prestigiosa companyia Duque & Wittmaak. La mateixa font citada anteriorment explica que l'informe conclou que "tècnicament no es pot acreditar que aquest fragment de vídeo sigui l'original procedent del VAR" i que "els resultats emesos per l'anàlisi forense no descarten que l'esmentat vídeo hagi estat editat i, per tant, manipulat respecte de l'original".
🔍 Todos los detalles del informe pericial que confirma que el vídeo del penalti a Julián Álvarez fue EDITADO.
— Unión Internacional de Peñas Atlético de Madrid (@unionatm) April 7, 2025
📹⚖️ Un trabajo riguroso impulsado por la @unionATM para defender la verdad.
Lee el artículo completo en @eldesmarque:https://t.co/UwIOceued6#Atleti…
A més, també detalla que no existeix doble toc en el xut de Julián Álvarez. "No s'observa una reacció a la pilota (moviment) davant un eventual contacte amb el peu esquerre, previ al llançament del penal per copejament del peu dret del futbolista, motiu pel qual, no ha quedat acreditat un contacte amb ambdós peus del protagonista de l'acció, ni simultani, ni alterna", acredita aquest segons informe, segons ha revelat el diari Mundo Deportivo.

Creix l'escàndol amb el penal de Julián Álvarez
Així, l'escàndol no deixa de fer-se més gran. La massa social de l'Atlètic de Madrid té decidit anar fins al final per demostrar que la decisió de Marciniak va perjudicar clarament el seu equip. De moment, el cas ja ha escalat a nivell mundial, amb alguns dels mitjans més prestigiosos d'Europa com L'Equipe fent-se ressò de la notícia.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!