La nova temporada de la Fórmula 1 comença a escalfar motors i, com és habitual, el mitjà CN365 ha publicat els nous salaris dels pilots, un llistat en el qual hi ha sorpreses importants, a més que es mantenen les enormes diferències. Max Verstappen, més ben pagat, cobrarà un total de 65 milions de dòlars, mentre que Oliver Bearman i Liam Lawson només percebran 1 milió.

La principal sorpresa és l'espectacular augment de la massa salarial de Ferrari. La temporada passada, el pilot més ben pagat de l'escuderia italiana era Charles Leclerc, amb un salari de 34 milions de dòlars, mentre que Carlos Sainz va percebre 12 milions. Ara, el monegasc manté el seu salari, mentre que Lewis Hamilton cobrarà 60 milions de dòlars, pràcticament el doble que Leclerc, que per si tenia algun dubte ja sap que el seu paper ha passat a ser el de secundari. Hamilton cobrarà 10 milions més que en Mercedes, on tenia un sou de 50 milions de dòlars.

Max Verstappen tetracampió / Foto: @F1
Max Verstappen, el pilot més ben pagat de la Fórmula 1 / Foto: @F1

Fernando Alonso manté el seu alt caixet

El quart pilot més ben pagat de la graella, curiosament, és Fernando Alonso, que malgrat els mals resultats d'Aston Martin percebrà 20 milions de dòlars, només per darrere de Verstappen, Hamilton i Leclerc. L'asturià, tota una institució de la Fórmula 1, percebrà la mateixa quantitat que Lando Norris, el número 1 de McLaren, la principal escuderia aspirant a lluitar-li el títol a Red Bull, intractable els últims anys amb Max Verstappen com a gran líder.

Per darrere d'ells, en la 6a posició, apareix George Russell, nou líder de Mercedes, que amb la sortida de Lewis Hamilton ha disminuït radicalment la seva escala salarial. Russell cobrarà 15 milions de dòlars, mentre que el seu company, Kimi Antonelli, percebrà 2 milions.

Presentació Hamilton Ferrari Europa Press
Presentació de Hamilton amb Ferrari / Foto: Europa Press

Carlos Sainz es fa valer en Williams

En la 7a posició se situa Carlos Sainz, que malgrat haver baixat diversos esglaons en la seva capacitat competitiva, en passar de Ferrari a Williams, només ha perdut 2 milions en el seu salari base, fent valer el seu bagatge i experiència, l'elegit per intentar que Williams recuperi èxits pretèrits. El seu company, Alexander Albon, tampoc no queda curt, ja que cobrarà 8 milions de dòlars.

Dos salaris sorprenents són els d'Oscar Piastri, que malgrat els bons resultats aconseguits la temporada passada amb McLaren només cobrarà 6 milions de dòlars, una xifra molt baixa si es compara amb els 20 milions de Lando Norris. L'altre és el de Lance Stroll, que cobrarà 3 milions de dòlars, 17 menys que el seu company, Fernando Alonso.

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!