Encara no és oficial, però Spotify serà anunciat en els propers dies com el nou patrocinador principal del Barça de cara al curs vinent. Al final de temporada acaba el contracte amb Rakuten i la junta directiva de Joan Laporta ja ha trobat qui serà el seu relleu.
L'empresa de servei de música digital sueca es convertirà en el partner principal del club blaugrana a canvi de prop de 280 milions d'euros per tres temporades. Spotify apareixerà tant en la samarreta del primer equip masculí com en la del femení, a més de la d'entrenament. I el que més sorprèn és que per primera vegada s'han venut els title rights del Camp Nou.
Primer acord de la història que afecta el nom de l'estadi
D'aquesta manera, després de 122 anys d'història, l'estadi culer passarà a tenir un nom comercial. Una decisió que és nova a can Barça, però que és una pràctica molt estesa en el futbol europeu i en l'esport mundial.
Tal com s'ha explicat en les últimes hores, 5 milions dels ingressos seran corresponents a aquests drets sobre el nom de l'estadi. Aquest acord contempla que quan hagin acabat les obres de remodelació del Camp Nou, es produeixi una renegociació de l'acord i que en el nou contracte es puguin arribar a pagar entre 20 i 25 milions de title rights per temporada.
Spotify es queda el nom del Camp Nou
A més, segons informa RAC1, ja està pactat com s'inclourà la marca Spotify en el nom del Camp Nou. L'empresa sueca finalment agafarà el nom de l'estadi i no el cognom com s'havia arribat a especular. L'estadi del Barça passarà a dir-se 'Spotify Camp Nou'.
Però tot i aquesta decisió empresarial, segurament costarà molt que la marca Spotify s'acabi associant al nom amb el qual es coneix popularment l'estadi culer. El Camp Nou, que serà remodelat en els propers anys, seguirà sent conegut com a tal. El que sí es garantirà l'empresa sueca és un reconeixement encara més gran a nivell mundial després d'associar-se amb el Barça.
L'acord amb Spotify ha arribat després de molts mesos de negociacions i de rebre diverses ofertes. Descartades les opcions de les criptomonedes, finalment la marca de més prestigi i amb més reconeixement internacional ha estat la vencedora. Amb les xifres a la mà i l'operació gairebé tancada, el Barça pot estar content del que s'ha aconseguit.