El FC Barcelona ha tancat un nou acord promocional per poder sortir del pou de deutes en el que es veu arrossegat per la gestió de l'antiga directiva. El Barça ha pactat amb la plataforma digital musical Spotify un pacte per tres temporades a canvi de 280 milions d'euros. Uns diners que li aniran molt bé al club per sanejar els comptes, i també, per reforçar-se de cara al pròxim mercat d'estiu. Segons avança Rac1, l'acord inclou les samarretes de l'equip masculí i femení, les samarretes d'entrenament i drets de l'estadi Camp Nou a partir de la temporada que ve.
La temporada vinent el Barça lluirà a totes les seves samarretes, de joc i d'entrenament, el logotip d'Spotify. I, a més, tot apunta cap a la probabilitat de què l'Estadi Camp Nou passi a reanomenar-se amb alguna fórmula que inclogui "Spotify" en el nom. Aquesta notícia no ha agafat a ningú d'imprevist, ja que a l'últim partit al Camp Nou contra l'Atlètic de Madrid els directius de la plataforma digital van gaudir del matx des de les primeres fileres de la grada, darrere de la banqueta. Daniel Ek, director general de l'empresa, ha portat personalment les negociacions amb el club. És conegut que és un gran aficionat del futbol i ja fa temps es va parlar que va voler comprar l'Arsenal.
El Barça i Spotify ja feia mesos que negociaven un acord global, era un dels objectius de la directiva de Laporta, ja que ajudarà a aconseguir un millor tracte amb els inversors que, sota el lideratge de Goldman Sachs, han de prestar 1.500 milions d'euros al club per la construcció de l'Espai Barça. Tot i aquest acord, encara queda lliure la màniga de les samarretes. El club ha negociat amb Polkadot, que estava disposat a pagar una bona quantitat per lluir la màniga. Però Laporta discrepa d'aquesta jugada per ser reticent a fomentar el negoci de les criptomonedes. El pacte amb Spotify s'espera signar demà mateix a les instal·lacions esportives culers.
Vegan Nation, perd la carrera pel patrocini
Spotify no era l'únic candidat, Vegan Nation també es volia fer amb aquests privilegis. Vegan Nation es tracta d'una aplicació que recomana a l'usuari els millors serveis per al públic vegà. Una de les seves propietats principals es basa en la geolocalització de l'usuari per tal de recomanar-li els millors restaurants vegans de la zona on es troba. De la mateixa manera, també facilita el xat amb persones que comparteixen aquests mateixos interessos i facilita l'accés als millors productes que responen al veganisme.
D'afegida, Vegan Nation compta amb la seva pròpia criptomoneda, el GreenCoin (GRNC), que permet a l'usuari fer transaccions amb qualsevol empresa del món, conèixer el destí dels seus diners i fomentar l’emprenedoria entre el món vegà. No obstant això, malgrat no ser una empresa que basa el seu funcionament en aquest valor financer, la companyia amb origen l'any 2017 s'ha descartat i s'ha passat per davant l'empresa de Daniel Ek, un empresari aficionat al futbol i que ha posat sobre la taula una bona quantitat de diners per fer-se amb el monopoli visual de les samarretes.