Som a l'avantsala del que serà el Mundial de 2024 de Fórmula 1 i les diferents escuderies de la graella han anat presentant els seus respectius monoplaces. I, per descomptat, el que més espanta, una vegada més, és el de Red Bull. El nou RB20 ha generat una gran expectació, i en les primeres proves que es van poder veure amb Max Verstappen als comandaments, el cotxe de Milton Keynes fa tremolar Mercedes, Ferrari i Aston Martin. Els enginyers de l'equip austríac han optat per un disseny innovador, amb les seves dues entrades de refrigeració en els laterals del cockpit i la lleugera entrada d'aire al morro.
 

Celta-Barça de LaLiga EA Sports avui: segueix com va el partit minut a minut
 

Un bòlid que molts titllen de "futurista" i que fa pensar que el regnat de la marca de begudes energètiques continuarà vigent, almenys, un any més. Si bé és cert que des de l'equip de Fernando Alonso han fet créixer el hype amb l'AMR24, que ha aconseguit pal·liar els defectes mostrats durant l'últim tram de 2023, i completament dissenyat per Dan Fallows i la resta d'enginyers que van arribar procedents de Mercedes i Red Bull, sembla que els austríacs no tenen rival. Ni Lewis Hamilton, ni Carlos Sainz, ni el mateix Alonso, ni Charles Leclerc no es postulen com a candidats a destronar Mad Max.

Fernando Alonso i Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Lando Norris, el rival de Verstappen

No obstant això, hi ha un tapat que està disposat a plantar-li cara a Max Verstappen, i que molts situen, al costat del neerlandès, com el millor pilot de la graella. I és que ha sortit a la llum una nova amenaça per als de Milton Keynes, amb la qual pocs comptaven al pàdoc. No, no són cap de les escuderies abans esmentades, i molt menys Alpine, no us preocupeu alonsistas. Es tracta de McLaren. Els de Woking compten amb un gran duo de pilots, amb un gran futur al davant, però amb Lando Norris com a principal carta.

La marca britànica ha dipositat tota l'esperança en l'anglès per lluitar per la victòria en cada Gran Premi de 2024. Unes expectatives realment elevades per a McLaren, i molt difícils d'obtenir, veient el rendiment del neerlandès, que sembla no tenir rival. Tanmateix, el tram final de temporada de Norris, i el gran pas endavant assolit pels de Woking, fan pensar que Mad Max tindrà un dur rival en la seva lluita per tots els podis. I és que Lando no ha dit la seva última paraula.

Andrea Stella al costat de'Oscar Piastri i Lando Norris / Foto: Europa Press

McLaren fa por

A això, cal afegir-li les declaracions d'Andrea Stella, cap d'equip, que ha parlat sense embuts sobre les principals armes que guarda McLaren per assaltar el tron de Verstappen. Tres àrees, sobre les quals ha parlat l'italià, que infonen respecte, no només a Red Bull, sinó a la resta d'aspirants.

"Aquestes àrees, en lloc de ser específiques, les mantindré relativament generals, però tenen a veure amb millorar el rendiment aerodinàmic, millorar l'aspecte mecànic i la interacció amb els pneumàtics. En aquestes tres àrees clau hi ha alguns projectes que vam iniciar i vam veure que tenien potencial, però no vam poder finalitzar-los a temps per tenir-los al vehicle de llançament. És molt probable que es converteixin en actualitzacions per a la primera part de la temporada", va dir Stella en una entrevista a Crash.net.