Després dels panellets i les castanyes, les temperatures baixen i això significa que la temporada d’esquí és més a prop. El pròxim 30 de novembre s’estrena una nova campanya a Andorra i els esquiadors l’esperen amb ganes. Aquest dimecres s’ha presentat la nova edició a El Portal de l’Eixample de Barcelona.

El Principat viu del turisme, representa el 60% del PIB, i rep 8 milions de persones a l’any. Hi ha tres estacions al país: Grandvalira, Ordino Arcalís i Vallnord-Pal Arinsal i Grandvalira és la joia de la corona. I és que representa 210 dels 303 quilòmetres de pistes esquiables d’Andorra.

Grandvalira ha presentat aquest dimecres una inversió de 13 milions d’euros per aquesta temporada i és que són l’estació d’esquí número 12 del món i volen seguir creixent en aquesta línia. Els diners invertits els volen utilitzar per innovar el servei i per tenir més pistes. De fet, han comprat Ordino Arcalís i qui tingui el forfet de temporada podrà anar a qualsevol pista d’aquestes dues estacions.

Grandvalira vol que aquesta campanya sigui de rècord, com les anteriors, i esperen un creixement del 5%. En la presentació d’aquest dimecres s’han conegut les xifres de visitants i les estacions andorranes reben més de 3 milions a l’any i la majoria són catalans, però també hi ha molt públic de França.

Una de les principals novetats d’aquest any és l’oferta que han presentat que va més enllà de l’esquí, com experiències esportives i gastronòmiques.