L'anunci oficial del fitxatge d'Adrian Newey per Aston Martin és qüestió de dies. L'enginyer més influent i premiat de la Fórmula 1, desvinculat de Red Bull, treballarà a partir d'ara a l'escuderia de Fernando Alonso, un moviment espectacular que pot variar l'statu quo vigent en els últims anys en el campionat. Red Bull, gran dominadora amb un Max Verstappen intractable, ja ha començat a caure, veient-se superada per McLaren, i a l'escuderia austríaca ja admeten que part del problema és l'adeu de Newey. "El problema és la marxa de persones importants. Si alguns empleats volen marxar i reben una bona oferta o veuen una nova oportunitat, l'aprofiten", ha admès Helmut Marko, assessor de Red Bull.
"El més important que vam fer a Red Bull va ser fitxar Adrian Newey, perquè era l'únic a l'equip que tenia experiència en guanyar campionats", va confessar Marko el podcast Inside Line F1, una visió que explica la caiguda que està patint Red Bull en els últims mesos. És per això que a Aston Martin es freguen les mans, ja que amb Newey poden acabar de fer el salt definitiu.
Newey, l'obsessió de Lawrence Stroll
Segons diverses fonts, el fitxatge d'Adrian Newey per Aston Martin està tancat i el seu anunci es produirà ben aviat, amb el dimarts 10 de setembre com a dia assenyalat. Segons ha admès fa mesos, "fins i tot anys", que el mateix Lawrence Stroll, propietari d'Aston Martin, cou el fitxatge de Newey, una obsessió que per fi es farà realitat. "Adrian és clarament l'individu més talentós i dotat de la F1 basant-se en el seu historial i la seva història", ha afirmat el magnat en declaracions a Bloomberg TV.
Després de mesos de negociacions, i amb Ferrari com a principal rival d'Aston Martin, Stroll va aconseguir convèncer a Newey, que té davant de si un nou repte, que l'equip britànic vaig arribar amb plenes opcions per a l'esperat canvi radical del 2026.
Aston Martin: objectiu 2026
I és que la mà d'Adrian Newey no es notarà amb tota la seva plenitud fins al Mundial del 2026, coincidint amb la profunda renovació que s'aplicaran en el reglament i als bòlids. El cotxe de la temporada que ve ja està tancat, per la qual cosa Newey no participarà en el seu disseny, encara que l'enginyer, òbviament, sí que anirà aportant el seu gra de sorra en la seva evolució.
"Es tracta més aviat del que tenim ara i del que estem produint. Entendre què va en la direcció correcta, què va en la direcció equivocada i provar de preparar-nos per a 2025 d'una millor manera", ha afegit Lawrence Stroll, conscient que l'any que ve serà de transició, encara que ara molt més esperançador amb Newey a l'equip.