Entrem en setmana de Gran Premi i ja hi ha molta expectació per tornar a veure Fernando Alonso pujat al seu Aston Martin. El pilot asturià ha aprofitat els errors dels seus rivals per aconseguir tres podis consecutius en els tres primers grans premis de la temporada, sorprenent tothom i generant una gran il·lusió entre els seus aficionats, que ja somien veure el d'Oviedo pujat a dalt de tot del calaix.

Tanmateix, a Bakú no s'alimenten massa esperances que això succeeixi. I és que el circuit de l'Azerbaidjan és la nèmesi de l'Aston Martin. La llarga recta, de gairebé 2 quilòmetres de distància, podria ser la pedra a la sabata de Fernando Alonso, i posar en relleu el gran llast de l'AMR23.

Fernando Alonso GP d'Austràlia / Foto: Europa Press
Fernando Alonso al volant de l'AMR23 en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press

Bakú, un gran problema per a Fernando Alonso

La màquina verda del Nano ha demostrat ser molt versàtil, ho ha demostrat en tres circuits diferents on, aprofitant els errors dels seus rivals, ha obtingut els seus tres podis. Això no obstant, de les virtuts neixen defectes, i l'Aston Martin no és un monoplaça perfecte.

Aquest cap de setmana Fernando i Lance Stroll s'enfrontaran a la seva gran debilitat, la velocitat punta. Aquest drag, que és la resistència a l'avanç derivada del seu particular equilibri i la seva aerodinàmica. Per això, des de l'escuderia anglesa treballen en un nou aleró per millorar el DRS, i així, augmentar la velocitat en recta, el gran deu de l'AMR23.

Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia
Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press

A l'equip verd són conscients del gran llast que això suposa, "tenim deficiències en rectes molt llargues, no és cap secret. Ho hem vist i hem de treballar-lo molt. En les pistes on això no compti tant és on podem tenir més confiança", va dir Mike Krack, obrint la possibilitat a què aquest cap de setmana Fernando baixi del podi per primera vegada aquesta temporada.

Aston Martin continuarà millorant

Però no tot és dolent, com comentàvem Aston Martin continuarà millorant el monoplaça d'Alonso i Stroll. No obstant això, podrien trobar-se davant de l'etern problema, cobrir-se el cap amb la manta i destapar els peus, i viceversa. És a dir, millorar la seva velocitat en recta, però ara empitjorar les que eren les seves virtuts més importants. Així doncs, hauran d'actuar amb summa cura perquè el remei no sigui pitjor que la malaltia.

Fernando Alonso celebra podi Austràlia cava / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso celebrant el podi en Austràlia / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Tornant al circuit, les opcions de Fernando passen per aquest segon sector de Bakú, que és molt més lent. Aston Martin, doncs, haurà de trobar aquest equilibri que va trobar durant els primers grans premis de la temporada en el qual van aconseguir pujar al podi.

Amb les suposades millores que arribaran a Bakú, Mike Krack ho va deixar caure a Austràlia, serà capaç l'Aston Martin de mostrar el mateix rendiment que va mostrar en les primeres curses de la temporada? Diumenge sortirem de dubtes, si algú és capaç de maximitzar les seves virtuts, és Fernando, com ja ha deixat clar. Encara que, no seria estrany, que veiéssim el pitjor resultat de l'AMR23 fins al moment. Esperem que no.