Les retransmissions esportives de la Lliga perdran un dels seus pilars de les darreres temporades. Juan Carlos Unzué ha anunciat que deixa el seu lloc de comentarista de DAZN a causa de les complicacions que li està generant l'avenç de l'esclerosi lateral amiotròfica (ELA) que pateix. La notícia va ser donada el passat diumenge en el programa 'El Post de DAZN', presentat per Sandra Díaz. Miguel Ángel Román, habitual narrador de la Liga en aquest canal, va aparèixer en un vídeo a casa d'Unzué per comunicar la decisió.
"A causa d'aquesta limitació respiratòria, necessito fer més esforç per parlar"
"Vosaltres m'heu donat la possibilitat de mirar o veure els partits amb aquesta mirada d'entrenador. Vull anunciar-vos que a causa d'aquesta limitació respiratòria, necessito fer més esforç per parlar. Aleshores crec que ha arribat el moment per deixar de comentar partits a DAZN", ha explicat l'exporter del Barça, que era l'encarregat de comentar els enfrontaments del conjunt blaugrana de la Lliga que emetia DAZN. La plataforma especialitzada en contingut esportiu emetrà la conversa completa amb Miguel Ángel Román aquest dimarts, en la qual es donaran més detalls sobre la seva decisió.
Cuánto hemos disfrutado y aprendido contigo, Juan Carlos 🙌
— DAZN España (@DAZN_ES) March 9, 2025
La charla de @Miguel_An_Roman con Unzué en la que cierra su etapa como comentarista de DAZN, este martes ❤️ pic.twitter.com/PlobIO1bJp
La previsió que tenia DAZN era anunciar la marxa de Juan Carlos Unzué del canal durant el passat Barça - Osasuna de la 27a jornada de Lliga. Tanmateix, la mort sobtada del doctor del primer equip blaugrana Carles Miñarro, que va comportar la suspensió del matx, va ajornar també l'anunci de la decisió de l'exfutbolista blaugrana. Una notícia trista que posa punt final a una etapa de quasi tres anys d'Unzué comentant partits de futbol, en els quals ha compartit el seu ampli coneixement futbolístic des d'un punt de vista únic.
Juan Carlos Unzué, un exemple únic de com afrontar l'adversitat
Juan Carlos Unzué s'ha convertit en tot un exemple de com afrontar una adversitat tan gran com el diagnòstic de l'esclerosi lateral amiotròfica amb valentia. L'exporter del Barça, Sevilla, Oviedo i Osasuna, entre d'altres, que també ha gaudit d'una notable experiència com a entrenador, asseient-se a la banqueta del Camp Nou com a segon de Luis Enrique i agafant el repte de dirigit un equip de Primera, primer amb el Celta de Vigo i després amb el Girona, va anunciar que patia ELA el juny de 2020.

Des d'aleshores, en lloc d'apartar-se del focus mediàtic, va decidir utilitzar la seva notorietat per visibilitzar la malaltia i lluitar pels drets que la pateixen. Tot, sense allunyar-se de la seva gran passió: el futbol.