Incertesa absoluta per com acabarà la temporada de futbol a Espanya després de la vaga anunciada pels treballadors del Grup Mediapro vinculats amb les competicions de LaLiga. Així ho ha anunciat la secció sindical de la CNT a l'empresa catalana, que és l'encarregada d'emetre els partits de LaLiga EA Sports i LaLiga HYPERMOTION. I es veurà afectat el final de les dues competicions si no hi ha un canvi d'última hora.

Vaga a Mediapro i afectació al final de la Lliga

L'anunci ha generat molts dubtes pel que fa al futbol espanyol. Els treballadors de Mediapro han anunciat que faran vaga per a les jornades 36, 37 i 38 de Lliga, que són les immediatament després de la que es disputarà aquest proper cap de setmana. Una vaga que afecta directament les empreses Societat Europea d'Unitats Mòbils SLU, Grup Mediapro SLU, Mediatem Canals Temàtics SLU, Globo Mitjana SLU, K2000 SAO i Serveis Audiovisuals Overon SLU, que són les principals per a les retransmissions del futbol.

Cámara televisión fúbtol / Foto: Europa Press
Un operador de càmera gravant un partit de futbol / Foto: Europa Press

Una intenció de vaga "en resposta a l'amenaça a l'ocupació derivada del canvi d'adjudicatària dels serveis de producció audiovisual dels partits de LaLiga". I com a resposta després de conèixer que l'empresa suïssa HBS AG ha estat adjudicatària del nou contracte de la producció audiovisual dels partits de les dues principals lligues espanyoles. Per tant, la conseqüència és que els treballadors d'aquestes empreses de Mediapro no tenen garantit el seu futur: "Entre 800 i 900 treballadores i treballadors dedicats directament a la producció audiovisual dels partits de LaLiga EA SPORTS i LaLiga HYPERMOTION, s'enfronten ara a un futur incert".

Per això ara han anunciat vaga per als següents dies i hores: dimecres 14 de maig de 2025, de 00.00h a 24.00h; dijous 15 de maig de 2025, de 00.00h a 24.00h; divendres 16 de maig de 2025, de 00.00h a 24.00h; dissabte 17 de maig de 2025, de 00.00h a 24.00h; diumenge 18 de maig de 2025, de 00.00h a 24.00h; dilluns 19 de maig de 2025, de 00.00h a 24.00h; divendres 23 de maig de 2025, de 00.00h a 24.00h; dissabte 24 de maig de 2025, de 00.00h a 24.00h; diumenge 25 de maig de 2025, de 00.00h a 24.00h; i dilluns 26 de maig de 2025, de 00.00h a 24.00h. I afectaria els partits de fins a tres jornades de competició.

Cámara televisión fútbol / Foto: Europa Press
Una càmera gravant un partit / Foto: Europa Press

Sense títol del Barça a la televisió?

Així mateix, aquesta amenaça de vegada podria significar que potser no es veuria el final de Lliga. I el Barça, que jugarà contra l'Espanyol, el Vila-real i l'Athletic Club, podria celebrar el títol sense retransmissió televisiva. El club blaugrana podria guanyar el títol de la regularitat el proper dijous a les 23.15h al camp de l'Espanyol, però només amb els aficionats presents a l'estadi veient-ho en directe.

I així també seguiria la propera setmana de competició. Tot i això, encara no és definitiu i podria ser que a última hora es retirés la vaga i les retransmissions es fessin amb normalitat. Els treballadors, a través de les organitzacions sindicals, demanen que "s’assumeixin responsabilitats i es garanteixin el manteniment de l’ocupació i els drets laborals" dels afectats per aquest canvi d'adjudicació.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!