El fitxatge de Marc Márquez per Ducati ha estat, sense cap indici de dubte, la gran bomba de la temporada i, probablement, una de les més grans de tota la història de MotoGP. Un fet que ha consolidat el pla de l'ilerdenc, a qui el full de ruta traçat li ha sortit a cor què vols, després d'abandonar Honda. El '93' va fer un pas cap enrere, per recalar en una estructura satèl·lit com el Gresini, però a cavall de la millor moto de la graella, la Desmosedici, proveïda pels de Borgo Panigale, a l'equip de Nadia Padovani.

Aquest fet ha permès a l'octocampió del món tornar a sentir-se ràpid, competitiu i conscient que la resta d'equips de la graella s'anaven a matar per ell, i així ha estat. Amb una moto 'desactualitzada', és a dir, la de l'any passat, Márquez ha estat l'únic capaç de competir amb la Desmosedici d'aquest any, la GP24, situant-se tercer en la general. Tot això ha desencadenat que el tro de Cervera hagi tornat a posar-se a l'aparador, hagi complert amb el seu any de transició, per fer el salt a la millor muntura de la graella.

Marc Márquez / Foto: EFE
Marc Márquez celebrant un podi / Foto: EFE

Itàlia contra Marc Márquez promogut per Valentino Rossi

Així doncs, Márquez va jugar les seves cartes, va rebutjar firmar per un altre equip satèl·lit com el Pramac, i va fer saltar les alarmes a Ducati, que davant del temor de perdre el millor pilot, tant en l'esportiu com mediàticament, va desfer el contracte verbal que tenia amb Jorge Martín, el va deixar plantat, i es va decidir per Marc Márquez. Davant d'aquesta situació, el madrileny no va tenir més remei que buscar-se la vida lluny de Ducati, i va firmar per Aprilia, per fer-se càrrec d'heretar el seient del seu gran amic Aleix Espargaró.

Tot això va accelerar que els esdeveniments es precipitessin i que Ducati anunciés ràpidament a Marc Márquez com a pilot de fàbrica. Referent a això, Mattia Pasini, expilot italià, deia que els de Borgo Panigale van faltar el respecte a Jorge Martín. Sigui com fos, a Itàlia, fa temps que hi ha un corrent per anar en contra del pilot ilerdenc, després d'haver-se convertit en l'enemic més gran de Valentino Rossi, per aquella famosa disputa que va acabar transcendint més enllà dels circuits.

Marc Márquez i Valentino Rossi durant una roda de premsa / Foto: Europa Press
Marc Márquez i Valentino Rossi durant una roda de premsa / Foto: Europa Press

Marc Márquez vol superar Rossi

Ara, il dottore està veient com la seva posició d'avantatge sobre l'ilerdenc està a prop de perdre's. Actualment, l'italià té nou entorxats a les seves vitrines, un més que Marc Márquez. No obstant això, el fitxatge del '93' per Ducati, que li permetrà tenir la millor moto de la graella, fa presagiar que el 2025 l'ilerdenc pugui tornar a aixecar un títol de MotoGP i igualar Valentino Rossi. I no només això, sinó que el 2026, Marc tindrà l'oportunitat, també, de lluitar pel campionat i situar-se per sobre del '46', assolint el seu veritable objectiu.