A la factoria Ducati, ara mateix, són tot maldecaps entre els seus màxims dirigents. L'arribada de Marc Márquez a Gresini, equip satèl·lit dels de Borgo Panigale, ha provocat un autèntic terratrèmol intern. Els capitostos de l'equip italià, conscients del caràcter complicat de l'ilerdenc, afegit a la seva competitivitat i la seva agressivitat en el pilotatge, provaven d'evitar tant sí com no l'aterratge del '93', assegurant que no feia falta tenir el català entre les seves files.
No obstant això, a mesura que s'apropava la data a Ducati han anat variant el seu discurs. Una vegada oficialitzat el fitxatge de Marc han sortit a la llum tots els equips que han volgut reclutar el millor pilot de la graella. Com bé se sap, no només va ser KTM qui va intentar acollir l'octocampió del món, sol·licitant a Dorna passar de quatre motos a sis, una petició que va ser rebutjada. També el Prima Pramac Racing es va interessar a negociar amb el català, però Ducati va posar massa traves.
Marc Márquez, un problema per a Ducati
Els de Borgo Panigale van obligar a l'equip de Jorge Martín a oferir-lo dos anys de contracte a Marc Márquez, una situació que no estava disposada a acceptar l'ilerdenc, que només volia un any de contracte firmés amb l'equip que firmés. Així doncs, la marca de Nadia Padovani va ser l'única disposada a curullar les necessitats del '93' en un gran moviment.
Ara, amb Márquez a la factoria Ducati, s'especula amb la possibilitat que el 2025, quan acabi contracte amb els de Faenza, que sigui un dels candidats a fer el salt a l'equip oficial, al costat d'un Pecco Bagnaia que sembla inamovible des del seu costat del garatge. Un fitxatge que suposaria l'adeu d'Enea Bastianini i fins i tot del mateix Jorge Martín, que ja ha assegurat que el seu objectiu és córrer per a una fàbrica oficial, i si no és a Ducati serà en qualsevol altra.
Tot depèn, com és lògic, dels resultats que es donin el 2024. Si Marc Márquez aconsegueix rodar al mateix nivell que l'italià o el madrileny, a Ducati s'hauran de plantejar seriosament la possibilitat de donar cabuda al català a l'equip oficial, la qual cosa suposaria un autèntic problema per a la resta de pilots.
Valentino Rossi, a KTM
Així ho veu Alberto Vergani qui en GPOne afirmava que "si Marc aconsegueix fer una temporada guanyadora, Ducati ha de portar-lo a l'equip oficial, també perquè després hi ha patrocinadors, que empenyeran en aquesta direcció. Coneixent Gigi no crec que vulgui perdre un campió com Marc després d'un sol any".
Una situació que podria fer que el seu màxim enemic, Valentino Rossi, que també és sota el paraigua de Ducati, abandoni als de Borgo Panigale per canviar de moto, per exemple, a KTM. "KTM farà tot el possible per tenir un altre equip i hi ha diversos equips que poden oferir-se com el VR46 o el de Cecchinello", va tancar Vergani.