La històrica i coneguda enemistat entre Valentino Rossi i Marc Márquez continua més viva que mai. Malgrat la retirada d'il dottore com a pilot en actiu, l'italià segueix formant part dels circuits com a propietari del Pertamina Enduro VR46 Racing Team. Aquesta situació, sumada a la gran història que té a la seva esquena el '46', permet ser considerat, com no podia ser de cap altra manera, una llegenda en MotoGP. Així doncs, fent gala de la seva condició, a Itàlia té una gran influència que ha utilitzat contra el tro de Cervera.

L'ilerdenc va decidir fer un tomb a la seva mala situació a Honda amb una dràstica decisió, que va suposar l'adeu a la marca de l'ala daurada amb què ha mantingut una relació d'11 anys. Un anunci que va obrir la veda sobre els rumors i suposicions sobre què faria Márquez amb el seu futur, si fitxaria per algun equip i fins i tot si optaria per la retirada. Finalment, amb l'embolic a KTM (que va haver de fer un lloc a Pedro Acosta prescindint de Pol Espargaró) i amb Ducati completa, el català va acabar fitxant per Gresini, però podria haver aterrat en una altra marca.

Marc Márquez, concentrat en el 'box' de Gresini / Foto: Europa Press

Valentino Rossi continua posant-li traves a Márquez

I és que Valentino, segons apunten a Don Balón, ha estat el principal factor perquè Marc Márquez no empunyi la Desmosedici GP24, la muntura oficial de Ducati. El d'Urbino avantatja en un títol l'ilerdenc i és conscient que el canvi del '93' obeeix a la seva ambició per superar-lo en el nombre d'entorxats. Per aquesta mateixa raó, i en el seu afany d'evitar que el seu arxienemic aconsegueixi empatar-lo, i fins i tot superar-lo, ha fet tot el que estava a les seves mans per boicotejar el nou pilot de Gresini.

I és que tot podria haver estat molt diferent. Abans de firmar per l'esquadra de Faenza, Marc Márquez, va tenir la possibilitat d'estar un esglaó per davant i firmar pel Prima Pramac Racing com a company de Jorge Martín. Una situació que li hagués permès competir en igualtat de condicions, amb la Desmosedici GP24, pel títol, davant de Pecco Bagnaia, Martinator i Enea Bastianini, els qui en el dia d'avui són els principals contendents a alçar-se amb el Mundial de MotoGP 2024, en aquest ordre.

Paolo Campinoti, director del Prima Pramac Racing, en el GP de València / Foto: Europa Press

Rossi va moure els seus fils perquè Marc no tingui la Desmosedici GP24

Al seu lloc, Franco Morbidelli va ocupar el seient que va deixar lliure Zarco per anar-se'n a l'equip satèl·lit d'Honda. No obstant això, tal com va revelar el propietari de la marca de Casole d'Elsa, Paolo Campinoti, van estar interessats en el fitxatge de Marc Márquez. "Nosaltres vam estar interessats a tenir-lo, però Ducati ens va dir que només si era amb un contracte de dos anys i Gresini si el va prendre per un any i això, segons la meva opinió, seria també pertorbador si guanya el mundial i després se'n va", va dir l'amo del Pramac Racing.

Tanmateix, Morbidelli, curiosament, només té un any de contracte amb els italians. I és que va ser Valentino Rossi que va vetar l'aterratge del seu enemic més important en el motociclisme, conscient que amb la Ducati oficial, tindria moltes més possibilitats d'aconseguir l'objectiu de superar-lo amb més títols a la seva vitrina. El d'Urbino anirà molt més enllà, i amb els dos pilots del VR46, Fabio Di Giannantonio i Marco Bezzecchi, amb la mateixa muntura que el '93', il dottore ja els ha pressionat perquè li facin la vida impossible a Márquez.