Valentino Rossi és un autèntic fenomen de masses a Itàlia. Els números d'il dottore així ho avalen, amb nou entorxats a les seves vitrines, set dels quals són de MotoGP. No és estrany que el '46', malgrat no ser pilot en actiu, tingui una gran influència en el seu país de naixement, sent un dels grans ídols per part de l'aficionat al motociclisme, i de molts dels pilots que actualment ocupen gran part de la graella. I és que molts d'ells, després de la seva retirada, han passat per l'Acadèmia que ostenta el d'Urbino, on neixen els futurs guanyadors com Pecco Bagnaia, vigent campió del món.
La presència de Rossi continua sent una constant al pàdoc, malgrat estar fora dels circuits, i és que continua sent part activa de MotoGP amb el seu equip. El Pertamina Enduro VR46 és una de les marques a tenir en compte per lluitar pel títol de campió, malgrat tractar-se d'una escuderia satèl·lit. Precisament, és Ducati qui proveeix de motos el VR46, la muntura de Gigi Dall'Igna, que ha aconseguit dominar en tots els circuits i que proveeix a dos equips més, a part del de Rossi; el Pramac Racing i el Gresini de Marc Márquez.
Valentino Rossi i el seu gran enuig amb Ducati
Tanmateix, malgrat el domini de la Desmosedici, Valentino no està content amb els de Borgo Panigale. Marco Bezzecchi és un dels contendents al títol, com va demostrar la campanya anterior, obtenint un gran tercer lloc amb una moto 'desactualitzada'. L'italià, que també va sortir de l'acadèmia de Rossi, va ser capaç de lluitar de tu a tu amb les dues motos de fàbrica oficials, de Pecco Bagnaia i Jorge Martín. Il dottore esperava que per a 2024 Bezz i Fabio Di Giannantonio, els seus pilots després de l'efecte dòmino provocat per Marc Márquez, tinguessin una GP24, igual com la tenen Martín i Franco Morbidelli.
Això no obstant, a Ducati tenen altres plans amb el VR46 i continuaran apostant per oferir-los la moto de l'any anterior, igual com a Gresini. Una situació que ha molestat l'italià, que no vol veure com Marc Márquez supera els seus pilots, ni l'iguala en campionats. El d'Urbino vol moure els fils, gràcies a la gran influència que té, per girar la truita i torpedinar el mundial del '93', a més de donar-li avantatge als seus pupils perquè puguin acabar en les posicions davanteres.
Per aquesta mateixa raó, amb un contracte que acaba a finals de 2024, el '46' estudiarà altres opcions per pressionar Ducati i, fins i tot, abandonar la factoria de Borgo Panigale si fan cas omís a les seves exigències. De fet, hi ha dues marques molt interessades a proveir les motos al Pertamina Enduro VR46 i, així, treure'l dues motos als ducatistas.
Les 2 opcions de Valentino per dir-li adeu a Ducati
El que ha sonat amb més força ha estat Yamaha, on el mateix Valentino és un emblema, de fet, té un contracte firmat com a ambaixador. La marca d'Iwata està passant per un dels seus pitjors moments en la categoria reina i busca ampliar el seu nombre de motos a la graella, sent l'única que no té cap moto satèl·lit, i ja pressiona per tenir aquestes dues M1 que seran tan valuoses per al ressorgir de la marca.
"Farem tot el possible per aconseguir tornar a tenir un equip satèl·lit el 2025. Però abans és necessari que millorem el nostre paquet a escala tècnica. Cal desenvolupar la nostra moto perquè sigui més competitiva", va assegurar Lin Jarvis, director de Yamaha, i va anar més enllà: "òbviament, per la nostra proximitat i pel nostre passat, VR46 està en una posició preferent".
No obstant això, KTM també es proposa com un altre dels candidats per acollir Valentino Rossi. La marca austríaca ja va intentar, sense sort, l'any passat, augmentar el seu nombre de motos de quatre a sis. Una petició que podria fer-se realitat el 2025, amb el Pertamina Enduro VR46, rebent les seves muntures.