Alguna cosa passa amb Valentino Rossi. Casualitat, o no, des de l'arribada de Marc Márquez a la factoria Ducati, de la mà de Gresini, els rumors sobre una sortida d'il dottore del paraigua dels de Borgo Panigale s'han incrementat en gran manera. Per tots és conegut l'enemistat que 'uneix' o separa, més ben dit, al '93' i el '46' des d'aquell famós Mundial de 2015, que es va acabar emportant Jorge Lorenzo, aprofitant la batalla entre l'italià i el català. El fitxatge de l'ilerdenc per Gresini ha suposat un problema per a Rossi, que també rep les motos de Ducati.
La influència de Valentino ha permès que Marc no rebi la Desmosedici GP24, i hagi de competir amb la satèl·lit, encara que és conscient que pot ser prou competitiu per estar als llocs davanters. Així doncs, amb el seu contracte amb els de Borgo Panigale a prop d'expirar, són diversos els factors que poden fer que Rossi decideixi provar sort sent la marca satèl·lit d'una altra escuderia. El principal té a veure amb Márquez, si el '93' continua escalant posicions a Ducati, arribant a aconseguir un seient a la moto de fàbrica, il dottore provarà sort lluny d'Itàlia.
Yamaha vol renéixer
I ho farà amb Yamaha, marca de la qual és ambaixador i llegenda. L'equip de Fabio Quartararo i Álex Rins ha fet, just aquest dilluns 5 de febrer, la presentació oficial, just després de participar en els dies previs al test shakedown de Sepang. Els japonesos afronten aquesta temporada amb l'esperança de tornar a renéixer, impulsats per les concessions, i tornar a ser competitius. Encara que també lluitaran per convèncer el francès, que acaba contracte, així com recuperar dues motos satèl·lit, que fa temps que no tenen a la graella.
I és allà on entra el Pertamina Enduro VR46 Racing Team, equip d'il dottore. El director de Yamaha, Massimo Meregalli, ha parlat sobre la temporada que s'acosta per als d'Iwata, en una entrevista realitzada pel mitjà de comunicació GPOne.com. Un dels temes més comentats per Meregalli ha estat l'aerodinàmica: "Sí, tenim l'aerodinàmica davantera que inclou una doble ala, però també tenim una cosa nova al colín". El motor, un altre dels grans deus de Yamaha, també ha experimentat canvis.
"Hem millorat en termes de velocitat, sense comprometre la resta de la posada al punt", deia abans d'afegir que continuen tenint un objectiu clar: "És important començar a solucionar l'aerodinàmica, perquè després passar als motlles de carboni porta temps".
Yamaha reconeix contactes amb Valentino Rossi
Tanmateix, un altre dels grans maldecaps per als japonesos és dependre de tenir només dues motos a la graella. "Amb només dos pilots en pista és un gran problema en diversos nivells, fins i tot per elegir pneumàtics," començava dient Meregalli, a la qual cosa afegia la necessitat d'incorporar un equip satèl·lit: "Tenir més pilots t'ajuda a dividir el treball. Per tant, és una prioritat per a nosaltres". Allà, Valentino Rossi, llegenda de la marca japonesa, i amb qui té un contracte d'ambaixador, podria llançar un cable al seu antic equip.
Tal com reconeix el mateix Massimo Meregalli, els rumors sobre una possible sortida d'il dottore de Ducati són certes, i ja han establert els primers contactes. "Estem parlant amb ells, però també estem centrats al contracte de Quartararo i un equip satèl·lit ajudaria", va reconèixer el director de Yamaha.