La història d'amor entre Yamaha i Valentino Rossi segueix el seu curs, malgrat el comiat d'il dottore, el 2021. L'italià va sobreviure a la marca japonesa en ple apogeu de Jorge Lorenzo i s'ha convertit en un autèntic emblema a l'equip nipó, on va guanyar quatre mundials de la categoria reina (2004, 2005, 2008 i 2009). Malgrat portar dos anys retirat, el de Tavullia continua sent el reclam més important de l'escuderia dels diapasons, amb qui, d'altra banda, té firmat un contracte com a ambaixador principal de la companyia fins a finals de 2024.

Yamaha i Rossi estan destinats a anar agafats de la mà fins al final dels seus dies, o això semblava. La llegenda de MotoGP, malgrat no ser un pilot en actiu, no ha deixat, ni de bon tros, de banda els circuits. L'italià és el propietari del VR46 Racing Team, equip de la categoria reina que, el 2024, tindrà com a pilots a Marco Bezzecchi i Fabio Di Giannantonio. No obstant això, lluny del que pogués semblar després de mantenir el seu idil·li amb Yamaha, la marca d'il dottore és sota el paraigua de Ducati, situació que pot canviar l'any vinent.

Marco Bezzecchi durant el GP dels Països Baixos / Foto: Europa Press

Yamaha i Rossi, junts de nou?

Al box groc es troben en un dilema ara mateix. El vincle amb la marca de Borgo Panigale acaba a finals de la pròxima temporada i, de moment, els italians no tenen res confirmat. En Yamaha, l'únic equip que no té cap moto satèl·lit a la graella, ja pressiona per tornar a tenir aquestes dues M1 tan valuoses per a l'equip d'Iwata.

El principal candidat, per tot el que els uneix i, com no podia ser de cap altra manera, és el VR46. De moment, com dèiem, Yamaha és l'únic equip del pàdoc que no rep el plus de 3 milions per part de Dorna, que recompensa les fàbriques oficials amb l'esmentada quantitat per proveir una escuderia independent.

Valentino Rossi al box del VR46 Racing Team / Foto: Europa Press - Gigi Soldano

Així doncs, des de la marca japonesa, entre l'interès esportiu per rescatar les dues M1 tan importants per al desenvolupament, i l'econòmic, no hi ha dubte que aquesta opció és la més atractiva, ja que amb la injecció de 3 'quilos' des de Yamaha podrien aplicar una rebaixa a il dottore, en una operació que seria un win to win de manual per als diapasons.

Yamaha aposta pel VR46

"Farem tot el possible per aconseguir tornar a tenir un equip satèl·lit el 2025. Però abans és necessari que millorem el nostre paquet en l'àmbit tècnic. Cal desenvolupar la nostra moto perquè sigui més competitiva", va assegurar Lin Jarvis, director de Yamaha, en una entrevista a Motorsport. Unes paraules que va afegir que "òbviament, per la nostra proximitat i pel nostre passat, VR46 està en una posició preferent".

Lin Jarvis amb gest d'aprovació en el GP d'Índia / Foto: Europa Press

Al pàdoc es dona per fet que aquesta opció es farà realitat el 2025, tanmateix, ni els mateixos dirigents del VR46 tenen clar el que succeirà. Amb Ducati, les dues Desmosedici asseguren tenir una moto competitiva que permeti lluitar per poles, podis i victòries. D'altra banda, amb Yamaha pesarien més les condicions econòmiques. Ara, Valentino i els seus hauran de decidir que és el millor per al futur del seu equip.