L'arribada de Marc Márquez a l'equip Gresini Racing ha suposat una autèntica bomba al món del motociclisme. Amb 8 Mundials en el seu palmarès, el pilot de Cervera ha decidit canviar d'aires, de Honda a Ducati, per formar equip al costat del seu germà Álex Márquez. "Estic il·lusionat amb aquest nou repte. No ha estat una decisió fàcil perquè és un gran canvi en tots els sentits. Però de vegades en la vida és important sortir de la zona de confort i posar-se a prova per continuar creixent", va explicar Márquez quan es va oficialitzar la notícia.

El gran problema serà la moto, ja que la Ducati és ràpida, però especial, la qual cosa provoca que no tots els pilots siguin capaços d'adaptar-s'hi. "Pel que fa a la moto, sé que hauré d'adaptar el meu estil de pilotatge a algunes coses, i no serà fàcil. Però també estic segur que tot l'equip Gresini m'ajudarà molt", va admetre el pilot. I és que no s'ha d'oblidar que Gresini no deixa de ser un equip secundari de Ducati, com el VR46 Racing Team, l'equip de Valentino Rossi, que no permetrà que el conjunt de Marc Márquez estigui per sobre del seu.

Marc Márquez, abans d'un Gran Premi d'aquesta temporada de MotoGP / Foto: EFE

Gresini, una Ducati per sota de la resta

I és que els rumors apunten que Marc Márquez s'haurà de conformar a pilotar la temporada que ve una Ducati del 2023. La del 2024 serà exclusiva de l'equip Ducati oficial, encara que no es descarta que Valentino Rossi també sigui agraciat amb el nou vehicle. Només cal veure la classificació general de MotoGP per comprovar el que li espera a Marc Márquez en la seva nova etapa. En aquests moments, el líder del Mundial és Francesco Bagnaia, de l'equip oficial de Ducati, seguit per Jorge Martín, del Primera Pramax Racing, també de Ducati, i de Marco Bezzecchi, pilot de l'equip de Valentino Rossi.

Per trobar el primer pilot de Gresini cal baixar fins a la posició número 11, on se situa Álex Márquez, en zona de ningú, a més de 100 punts del tercer classificat. El seu company, Fabio Di Giannantonio, és el 16è, per sota fins i tot de Marc Márquez. Molt hauran de canviar les coses perquè la temporada que ve el més gran dels Márquez pugui competir per guanyar curses.

Àlex i Marc Márquez seran companys d'equip / Foto: GTRES

Una adaptació complicada

A ningú no se li escapa que Marc Márquez tindrà la 7a millor moto de Ducati, per darrere de les 2 oficials, les 2 de l'equip Pramac i les 2 del VR46 de Valentino Rossi, a la qual cosa cal afegir la guerra òbvia que donaran les Aprilia, les KTM, les Yamaha i les Honda.

S'hi afegeix les dificultats que pateixen tots els pilots que aterren a Ducati, ja que tracta d'una moto amb molta personalitat, que requereix temps per agafar-li el to, moment en què es converteix en una moto ràpida i competitiva. "He canviat per continuar gaudint, aquest és el meu objectiu principal. Vull tornar a somriure dins del casc, i la resta arribarà sola", afirmava Márquez. Li queda treball per davant.